Приходите на застрахователя са близо 40 милиона лева
През седмицата стана ясно, че отсега нататък група "Винер Щетише", основен акционер в застрахователните компании "Български имоти", и нейният немски партньор "Хук-Кобург" ще разширяват общите си
интереси в Централна и Източна Европа.
След общото встъпване на пазара в Полша преди две години сега "Хук-Кобург" навлиза и в България. При увеличението на капитала на дружествата "Български имоти живото и имущественозастраховане"
застрахователна група "Хук-Кобург" придоби по 26% от двете дружества. "Винер Щетише", която от миналата година е мажоритарен собственик на "Български имоти", сега държи по 70% в двете
дружества.
"Навлизането ни на българския пазар е явен знак за успеха на съвместната ни работа със застрахователна група "Винер Щетише". Радваме се, че заедно ще можем да работим за успешното бъдеще на
дъщерните дружества в България", заяви доктор Волфганг Вайлер, член на УС на "Хук-Кобург" и член на Надзорния съвет на "Български имоти", на пресконференция във вторник.
Застрахователна група "Хук-Кобург" е специализирана основно в икономическо управление и тарифни ставки, съобразени с риска при застраховка срещу щети. От това ноу-хау ще спечелят и "Български
имоти", твърдят от компанията. Компанията е вторият по големина застраховател в Германия в автомобилното застраховане, застраховането на лично имущество и "Гражданска отговорност". Има и собствено
звено за асистанс, което със сигурност ще бъде използвано от българската компания, в която "Хук-Кобург" придоби дял.
През изминалата година застрахователните компании "Български имоти" отчетоха приходи в размер на 39.50 млн. лв. Това нарежда "Български имоти" на шесто място на местния застрахователен пазар. В
животозастраховането "Български имоти" се нареди на второ място с премиен приход в размер на 29.88 млн. лв. В имущественото застраховане "Български имоти" заема 10-о място по размер на премиите
9.62 млн. лв. Повече от половината от размера на премиите в тази област се пада на застраховката "Гражданска отговорност за МПС". При този продукт има увеличение на премиите през 2002 година с 26.4
процента. Второто важно перо тук е каскозастраховката, следвана от селскостопанското застраховане.
"До 2006 г. компания "Български имоти" би желала да влезе в Топ 4 на местния застрахователен пазар. Партньорството с "Винер Щетише" и "Хук-Кобург", стартирането на продажбите на зелена карта в
автомобилното застраховане от началото на година, както и заплануваното въвеждане на нови продукти в имущественото и животозастраховането са най-добрите предпоставки за увеличение на пазарния дял"
обясни целите на компанията председателят на УС Ангел Крайчев. Със 70 лв. средно на глава от населението, или 2.1% от Брутния вътрешен продукт, приходите за застраховане в България, по данни на
компанията са все още много ниски, но за това пък потенциалът за растеж според експертите е доста висок. През последните години застрахователният пазар в България непрекъснато се разширява.
Приходите от застрахователни премии за 2002 година са нараснали с 38.8% в сравнение с 2001 година.