Умни етикети издават вкуса на храната
"Умни" етикети, които мерят градусите и издават аромата на опакования продукт, ще бъдат представени за първи път на пролетния панаир в Пловдив, съобщи в. „Стандарт”. Чрез уникалната лепенка върху
тубичка с детски шампоан например всяка майка ще може да установи температурата на водата и да разбере кога тя е най-подходяща за къпане на бебето. Подобни етикети засега у нас използват само някои
от производителите на бира, за да се познава дали напитката е достатъчно изстудена. Хитрината в изработката им се крие в специалната термо боя, с която са отпечатани, обясниха производителите от
немската фирма "Етификс". На изложението ще бъдат показани и етикети, направени с ароматни бои. Те могат да се използват за опаковките на хранителни или козметични стоки. При разтъркване с пръст
върху тях клиентът може да усети аромата на продукта. Голям интерес се очаква да предизвикат и суперикономичните електрически радиатори от ново поколение на "Адвенсед Технолоджис Груп"-България. Те
са три пъти по-икономични от сега съществуващите на пазара. Всички компании от страната и чужбина са се постарали да покажат последните новости в своята област. За огромен наплив от посетители се
готвят търговците и производителите на бижута от "Ювелир експо" в 4-а панаирна палата. Там най-голямата примамка за посетителите е сребърно яйце на Фаберже, инкрустирано със скъпоценни камъни, на
стойност 2500 евро. В томболата може да участва всеки желаещ, ако попълни безплатния талон, който ще получи на влизане. Атракция за гостите ще бъде барът за деликатеси, наречен фудкорт. Това ще е
място, където всички хранителни фирми ще имат възможност да представят своите продукти, а посетителите ще могат да ги дегустират през цялата панаирна седмица. Входният билет за изложението струва 4
лв., а инвалиди, пенсионери, ученици и войници ще плащат по 2 лв.
За 25-и път днес в Пловдив отваря врати Международният панаир на потребителски стоки и технологии. Експозициите на участниците заемат 14 изложбени палати и много прилежащи открити площи. За участие
са се записали 1332 фирми от 40 страни. Българските изложители са 739, като над 400 от тях са производители. От чуждестранните участници с най-много фирми се представят Италия -112, Германия - 91,
Полша -55, и Чехия - 49.