Интересът към електрическите превозни средства все още е много слаб
Над 50 представители на местната власт, министерствата на образованието и на транспорта, бизнеса, академичната общност и неправителствения сектор се включиха в двудневен семинар на тема
"Електрическата мобилност, част от умната мобилност на българските общини – европейски опит, практики и пилотни решения". Форумът се проведе на 30 юни и 1 юли 2016 г. в гр. Панагюрище, в рамките на
проект, изпълняван от Национална браншова камара за електрическа мобилност (ИКЕМ), с финансовата подкрепа на Фондация "Конрад Аденауер" и Българската стопанска камара, която съобщава за
събитието.
Статистиката показва, че към октомври 2015 г. в България са били регистрирани общо 444 електрически превозни средства (ЕПС) (0,27% от всички), вкл. 341 бр. мотопеди, 5 бр. мотоциклети, 4 бр.
триколесни и 94 бр. четириколесни. Регистрираните електромобили са общо 170 (0.0047% от всички), вкл. 134 леки автомобила, 34 товарни и 2 автобуса.
Водородни ЕПС към края на 2015 г. няма регистрирани в България. Според Иван Костов, главен секретар на ИКЕМ, все още ниският интерес на българите към електромобилите се дължи на ниските доходи,
липсата на зарядна инфраструктура, липсата на субсидии и достатъчно преференции, както и на потребителския манталитет. На този фон, трябва да се отбележи, че средният разход за електрическите
автомобили е 2-4 лв. за 100 км, а за автобусите – 21 лв./100 км.
Към края на 2015 г. в България са инсталирани общо около 30 зарядни колонки, работещи с напрежение 220V или 380V и мощност между 3,7 - 22kW, но все още няма инсталирани зарядни колонки за
бърз заряд на трифазен ток с напрежение 380V и мощност над 22 kW.
От септември 2012 г. в София беше въведено безплатно паркиране на електромобили и ЕПС в "синя зона", а през 2013 г. електромобилите бяха освободени от данък по Закона за местните данъци и такси.
Безплатно паркиране на ЕПС е въведено и на територията на градовете Бургас, Добрич, Русе и др.