Установяване границите на отговорност на водача и автономната система налага подробно разбиране на това как ползвателите си взаимодействат с технологиите
Застраховането на автономните коли повдига множество въпроси, които трябва да бъдат възприети от всички и урегулирани, включително и законодателно. Един от въпросите е при превключването от
автоматичен на ръчен режим на управление кой носи отговорността през този отрязък от време, ако възникнат инциденти или аварии. Проучванията сочат, че шофьорите се нуждаят от около три секунди, за
да поемат контрола от автономната система за управление при скорост от 20 мили в час.
Британското подразделение на АХА, в сътрудничество с юридическата компания Burges Salmon изготви
доклад, в който обстойно описва проблема от юридическа гледна точка и призовава правителствата да приемат нови стандарти за урегулиране на този въпрос. "Установяване границите на
отговорност на водача и автономната система налага подробно разбиране на това как ползвателите си взаимодействат с технологиите", отбеляза Крис Джексън, оглавяващ транспортния отдел в Burges
Salmon. Според него тези нови стандарти трябва да бъдат такива, че, от една страна, да не задушават развитието на автоматизираните превозни средства, а от друга, да не налагат несправедливи
наказания на автомобилистите. Производителите пък, като основно звено в процеса, ще трябва да проектират безопасни возила, които да бъдат в услуга на водачите и да допълват техните
способности.
Според Дейвид Уилямс, технически директор в AXA UK, "от самото начало AXA подкрепя появата на автомобили без шофьор. Вълнуващо е да бъдете в челните редици на промяната, която може да окаже дълбок,
положителен ефект верху обществото. Хората трябва да знаят обаче какво им позволява законът, когато пътуват в автономните коли".
Докладът е вторият от общо три, чиято цел е да разгледат застрахователните и правните аспекти, свързани с проучванията на автономните коли.