Клиентската база на компанията достигна 1 936 126 абонати
GloBul постигна оперативни приходи от 124 милиона лева за второто тримесечие на 2005 г., което представлява 56% ръст спрямо същия период на предишната година, отчетено според Международните
счетоводни стандарти, съобщават от компанията.
Общото увеличение на приходите се дължи на над 125% увеличение в постъпленията от месечни абонаментни такси (включително от месечните пакети минути за разговори). Приходите от разговори са се
увеличили 41% спрямо същия период на 2004 г., докато приходите от трансфер на данни са отбелязали 42% ръст. Приходите от роуминг са нараснали с 91% спрямо второто тримесечие на миналата
година.
Приходите преди данъци, лихви, отчисления и амортизации надминават 41 милиона лева срещу 13 милиона лева за същия период на миналата година.
За трето поредно тримесечие GloBul отбелязва и положителен нетен приход и затвърждава възходящата тенденция в своето развитие. Печалбата за второто тримесечие на 2005 г. надхвърля 8 милиона лева,
докато за същия период на миналата година, компанията отчете загуба от 9 милиона лева.
Клиентската база на компанията е нараснала с 50,5% спрямо същия период на 2004 г. и достигна 1 936 126 абонати. Към края на второто тримесечие на тази година, потребителите на предплатените услуги
на GloBul са достигнали 1 294 390, докато броят на абонатите с месечен договор е достигнал 641 736. Съотношението между потребителите на предплатени и абонаментни услуги е 67% към 33%.
В началото на м. август 2005 г., GloBul приветства своя двумилионен абонат, бизнесмен от гр. Русе, който получи от компанията 2 милиона безплатни минути за разговори и нов мобилен телефон по свой
избор.
Силните резултати на компанията за второто тримесечие на 2005 г. бяха благоприятно повлияни от стабилното потребление на предплатените услуги, продължаващия растеж в потреблението и в броя на
абонатите на услугите с месечен абонамент и качественото покритие, което достигна 96% от територията и 99,4% от населението на страната, отчитат от компанията.
Компанията чувствително увеличи своята мрежа от роуминг-партньори и това доведе до съществен ръст в приходите от роуминг-услуги. Понастоящем, GloBul има споразумения за роуминг с 270 оператори в
125 страни.
Космо България Мобайл EAД притежава лиценз за GSM 900/1800 и UMTS мобилна телефония и оперира на българския пазар под търговската марка GloBul. Космо България Мобайл EAД бе 100% собственост на
гръцката телекомуникационна компания OTE до 1 август 2005 г., когато ОТЕ подписа споразумение за продажбата на 100% от дяловете в GloBul и на 100% от акциите на Cosmofon (Македония) със своето
подразделение за мобилни комуникации Cosmote. Прехвърлянето на акциите на GloBul бе финализирано на 1 август 2005 г, a прехвърлянето на дяловете в Cosmofon бе извършено на 16 август 2005 г.
Заплащането на общата сума по сделката в размер на 490 милиона евро (400 милиона за GloBul и 90 милиона евро за Cosmofon) бе договорено да бъде извършено на два транша, като първият от тях, в
размер на 201 милиона евро бе обвързан с прехвърлянето на дяловете в Cosmofon. Срокът за осъществяването на втория транш от 289 милиона евро бе определен на 40 работни дни след извършване на
първото плащане.
Cosmote, част от групата на OTE, започна търговска дейност в Гърция през м. април 1998 г. и вече заема първо място на местния пазар. От м. юни 2001 г., Cosmote заема лидерска позиция в страната и
има над 4 милиона абонати.