Цифровата трансформация в Европа ще бъде сериозно затруднена заради правната несигурност, породена от Регламента, смятат браншови асоциации
Браншови асоциации от различни европейски индустрии – на информационните и комуникационни технологии, банкирането и застраховането, автомобилостроенето, медицинските технологии, строителната техника, потребителската електроника и уреди и др. призоваха Съвета на ЕС да поиска от Европейската комисия фундаментална преоценка на предложенията за регламента за електронна поверителност ePrivacy, съобщи Insurance Europe. ePrivacy завършва реформата в областта на личните данни, чиято основа е GDPR.
Въпреки че Съветът обмисля подобряване на текстовете, твърде много важни въпроси са оставени без решение и измененията продължават да създават повече объркване, отколкото яснота. Настоящото предложение за електронна поверителност създава голяма несигурност във всички тези индустрии, чиито усилия да се съобразят с Общия регламент за защита на данните (GDPR) рискуват да бъдат застрашени от несъответстващите текстове на ePrivacy, коментират от Insurance Europe. Оттам смятат, че без основен преглед на текстовете цифровата трансформация в Европа ще бъде сериозно затруднена заради създадената правна несигурност. Европейските амбициии за прилагането на изкуствения интелект (ИИ) също ще бъдат осуетени във време, когато се обсъжда специфично законодателство в областта на ИИ. Затова подписалите страни призовават държавите-членки да поискат от Комисията да преразгледа предложението си. Като изцяло подкрепят целите на предложението, те смятат, че само нов текст ще оправдае целта на регламента, в съответствие с принципите за по-добро регулиране.
Новият регламент ePrivacy засяга неприкосновеността на личния живот и поверителността на електронните комуникации. Той обхваща не само използването на т.нар бисквитки (cookie), но и електронните съобщения и правата на конфиденциалност, защитата на персоналните данни и пр. Регламент на Европейския парламент и на Съвета относно зачитането на личния живот и защитата на личните данни в електронните съобщения се прилага за всеки бизнес, който предоставя всякаква форма на онлайн комуникационна услуга, използва онлайн технологии за проследяване или се занимава с електронен директен маркетинг. Санкциите за неспазване на регламента са до 20 млн. евро или до 4% от общия годишен оборот на компанията (като се прилага по-голямата сума).