23 Април 2024, 19:52 Днес (6) | Вчера (13)

KPMG: Застрахователите запазват доверието на клиентите в условията на COVID-19

11 Декември 2020 10:17 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 11 декември 2020, 10:19

Компаниите обаче трябва да се адаптират по-добре към променящите се изисквания на пазара

Застрахователният сектор се справя много добре в поддържане на доверието у клиентите по време на COVID-19 – това показва нов доклад на KPMG International. Независимо от това, играчите в бранша трябва да разберат по-добре своите техните клиенти и да се адаптират, за да бъдат в крак с техните променящи се изисквания. Докладът на KPMG за отговора на потребителските тенденции в новата реалност проследява мненията на 75 000 потребители на 12 пазара, анализирани между 29 май и 21 септември 2020 г. Докладът акцентира върху четири основни тенденции: икономическо въздействие, ерозия на доверието, възход на цифровите технологии и домът като новия офис.
COVID-19 наложи нови правила на живот и промени поведението на потребителите. Най-пострадали от ерозията на потребителското доверие сектори се оказаха пътуванията, туризмът, транспортът и развлечения. Това е в пряка зависимост от ограничаване възможността за движение. 37% от респондентите вече работят от вкъщи и голяма част ще продължат да го правят и в бъдеще, особено предвид засилените ограничения. В режим хоум офис работят най-вече лицата на възраст между 18 и 44 години (23%) – най-активната част от обществото.
Заедно с увеличаването на статичния начин на живот се увеличава и безпокойството на потребителите по отношение на собствената им защита, както и тази на техните семейства. В новите реалности хората проявяват склонност да приоритизират спестяванията, да купуват застраховки, за да защитават своите активи и здраве. В световен мащаб автомобилът, домът, животът и здравето увеличиха потреблението на потребителите.
В застраховането потребителското търсене наложи спешната дигитална трансформация и показа необходимостта застрахователите да наваксат изоставането си от други сектори. За да направят наистина мащабната стъпка, компаниите трябва да вложат повече усилия в извървяването на пътя от личния човешки досег до цифровите средства за комуникация при внедряването на AI технологиите и другите инструменти за анализ на клиентите.
От друга страна, застрахователният сектор към момента успява да запази доверието на клиентите, сочи докладът. Сега фокусът е изместен към спечелване на потребителското доверие в по-дългосрочен план. Един от начините е да се персонализира разговорът от гледна точка на дългосрочната профилактика и грижи, като застрахователните пакети бъдат адаптирани така че да отразяват личното отношение към риска, показва докладът.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8359
GBP 2.4796 2.4887 2.2843
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив