Компаниите обаче трябва да се адаптират по-добре към променящите се изисквания на пазара
Застрахователният сектор се справя много добре в поддържане на доверието у клиентите по време на COVID-19 – това показва нов доклад на KPMG International. Независимо от това, играчите в бранша трябва да разберат по-добре своите техните
клиенти и да се адаптират, за да бъдат в крак с техните променящи се изисквания. Докладът на KPMG за отговора на потребителските тенденции в новата реалност проследява мненията на 75 000
потребители на 12 пазара, анализирани между 29 май и 21 септември 2020 г. Докладът акцентира върху четири основни тенденции: икономическо въздействие, ерозия на доверието, възход на цифровите
технологии и домът като новия офис.
COVID-19 наложи нови правила на живот и промени поведението на потребителите. Най-пострадали от ерозията на потребителското доверие сектори се оказаха пътуванията, туризмът, транспортът и
развлечения. Това е в пряка зависимост от ограничаване възможността за движение. 37% от респондентите вече работят от вкъщи и голяма част ще продължат да го правят и в бъдеще, особено предвид
засилените ограничения. В режим хоум офис работят най-вече лицата на възраст между 18 и 44 години (23%) – най-активната част от обществото.
Заедно с увеличаването на статичния начин на живот се увеличава и безпокойството на потребителите по отношение на собствената им защита, както и тази на техните семейства. В новите реалности хората
проявяват склонност да приоритизират спестяванията, да купуват застраховки, за да защитават своите активи и здраве. В световен мащаб автомобилът, домът, животът и здравето увеличиха потреблението
на потребителите.
В застраховането потребителското търсене наложи спешната дигитална трансформация и показа необходимостта застрахователите да наваксат изоставането си от други сектори. За да направят наистина
мащабната стъпка, компаниите трябва да вложат повече усилия в извървяването на пътя от личния човешки досег до цифровите средства за комуникация при внедряването на AI технологиите и другите
инструменти за анализ на клиентите.
От друга страна, застрахователният сектор към момента успява да запази доверието на клиентите, сочи докладът. Сега фокусът е изместен към спечелване на потребителското доверие в по-дългосрочен
план. Един от начините е да се персонализира разговорът от гледна точка на дългосрочната профилактика и грижи, като застрахователните пакети бъдат адаптирани така че да отразяват личното отношение
към риска, показва докладът.