Възможностите за кариера, признанието иотношението на топ мениджмънта са едни от най-важните критерии за служителите
19 фактора от работната среда оказват влияние върху нивото на ангажираност на служителите в една компания. Сред тях са възможностите за кариерно развитие, признанието, което служителите получават за свършената работа и отношението на топ мениджмънта към тях. Това са част от въпросите на международно проучване на Aon Hewitt за очакванията на служителите за 2013 г. и отговорът на работодателите. Проучването се провежда за седми път и крайният срок за включване в него е последната седмица на септември 2013-та. 25 от най-големите работодатели с повече от 1000 служители планират да се включат в изследването. Едва 10% от работодателите отлагат своето включване в изследването поради преструктурирания и други промени вкомпанията.
Към момента близо 18000 служители и 250 топ мениджъри споделят своето мнение за различни области от работната среда и ангажираността си с работата. Една пета от стоте най-големи работодатели в България също проверяват ангажираността на служителите си и се включват в проучването. Автомобилната индустрия и електроника, производствота и фармацията са най-активните сектори в проучването на ангажираността на служителите. Следват ги ИТ компаниите и банките и финансовите институции.
Мнението на служителите става все по-значим фактор в успешното управление на бизнеса. За все повече компании повишаването на ангажираността на служителите изисква индивидуален и целенасочен подход
– да се решават различни проблеми и търсят нови решения. Това е особено валидно за ангажирането на служителите с бизнес целите. От компанията, провеждаща проучването, наблюдават разлики между
най-важните фактори, които влияят на ангажираността на служителите при компаниите от различни индустрии и с различен размер. Колкото повече компаниите предприемат добре осмислени действия,
базирани на данни за повишаване на ангажираността на служителите си, толкова по-добре се справят с пазарната ситуация и постигат добри бизнес резултати.
Освен в класацията за България, всички участници попадат и в класацията „Най-добър работодател в региона на Централна и Източна Европа”, където ще бъдат отличени по 10 компании в категории – малки,
средни и големи компании. Медийни партньори в Централна Европа са Harward Business Review и Wall Street Journal, които ще анализират резултатите.
За 6 години са изследвани общо над 370 компании от най-разнообразни сектори на икономиката. Участието в проучването е доброволно. За да могат да участват, компаниите следва да имат поне 50
служителя на постоянен трудов договор и да оперират поне от 2 години на българския пазар.