16 Май 2024, 19:28 Днес (11) | Вчера (12)

Британските автозастрахователи регистрираха през 2022-ра най-лошия резултат от 10 години

28 Юни 2023 10:36 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 28 юни 2023, 10:40

EY смята, че ръстът на загубите ще продължи и през 2023 г.

През 2022 г. пазарът на автомобилното застраховане във Великобритания показа най-лошия резултат за десетилетие, според анализ на EY. Тази година също се очаква да завърши на загуба. След като секторът отчете печеливша 2021 година с чист комбиниран коефициент (NCR) в размер на 96,6%, година по-късно компаниите достигнаха NCR на ниво 109,5%, което бе обусловено основно от високата инфлация на разходите за обезщетение и ниската премия. Загубите идват след периода на печалба в годината на пандемията, когато хората не използваха автомобилите си и съответно обемът на претенциите не бе голям. EY отбелязва, че факторите, обусловили пазара през цялата минала година са високата инфлация, увеличението на стойността на материалите и работната сила, както и скокът на цените на енергоносителите и оттам – стойността на претенциите. Всичко това ще повлияе и на размера на премията в бъдеще, коментират специалистите. В резултат – доколкото инфлацията, както се очаква, ще остане висока в обозримо бъдеще, EY смята, че ръстът на загубите ще продължи и през 2023 г., като анализаторите прогнозират NCR на ниво 108,5%.
Въпреки това, през 2024 г. се очакват по-позитивни новости, ако застрахователите внесат необходимите корекции в цените на премиите, за да тушират инфлацията. EY очаква, че пазарът ще се върне към нивата на NCR около 97,4%.
През 2022 г. застрахователните премии се увеличиха с 6,8%, като тази и следващата години се очаква по-значителен ръст, който да компенсира  темповете на инфлацията и поскъпването на материалите. EY очаква рязко увеличение на премиите с 16% в сравнение с 2023 г. (средно със 74  лири на полица) с по-нататъшно увеличение от 11% през 2024 г. (средно с 59 лири на полица).
Родни Бонард, ръководител застрахователни практики в британския клон на EY, коментира: «Рентабилността, достигната по време на пандемията, когато използването на автомобилите беше ограничено, а оттам и претенциите бяха малко, се стопи бързо заради влиянието на реформата в ценообразуването, високата инфлация, проблемите с веригата на доставките и промените в шофьорските навици. Миналата година беше, несъмнено, трудна за сектора, и очевидно насрещните ветрове ще се запазят и през цялата 2023 г. ето защо е жизнено важно автомобилните застрахователи внимателно да управляват разходите си, а също така и да търсят нови пътища за ръста».
Ричард Рид, шеф на британския отдел за общо застраховане в EY, добавя: «Ставките по застрахователните премии ще останат много под нивото, необходимо за това да се върви в крак с инфлацията и да се достигнат обемите отпреди пандемията. За да може обаче секторът да реши този проблем и да балансира своя портфейл, потребителите ще трябва да се изправят пред рязък ръст на премиите. 2023 година, несъмнено, ще бъде тежка както за потребителите, така и за застрахователите, но ние очакваме, че тези проблеми ще се разрешат веднага щом инфлацията намалее».

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 16 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8056
GBP 2.4796 2.4887 2.2784
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив