От AXA UK обявиха, че получават три пъти повече заявки за обезщетения
Британската програма за финансова защита на туристическите пътувания ATOL (Air Travel Organiser’s Licence) ще бъде използвана за компенсиране на разходите, свързани с връщането на британските
туристи в родината след фалита на туроператора Thomas Cook. Ако резервите на ATOL не достигнат, за разрешаване на въпроса ще ще включат ABTA (Асоциацията на британските туристически агенти) и ABI
(Асоциацията на британските застрахователи).
Британските туристи трябва да се обърнат към Гражданската въздухоплавателна администрация, към доставчика на своите кредитни карти или км своята банка, за да обсъдят въпроса за обезщетение,
препоръчват от ABI. Хората, които в момента са извън Острова на почивка, ще бъдат защитени, благодарение на ATOL, която ще покрие разходите за прибиране обратно във Великобритания. Правителството
ще окаже помощ на онези, които са резервирали полет през Thomas Cook до Великобритания, коментира Марк Шепърд, шеф на отдел "Общо застраховане" в Асоциацията на британските застрахователи.
Британската дъщерна компания на AXA Group съобщи, че броят на постъпващите претенции от пострадали от фалита туристи е три пъти по-голям от обичайното количество претенции. AXA UK е създала
специален сайт, за да подпомогне совите клиенти. "И в почивните дни наши експерти ще работят. В близките дни планираме да наемем допълнително персонал", коментират от AXA Insurance.