Първоначално SCA искаше $916 млн. заради кризата с Ever Given, но после исканата сума падна до $550 млн.
Британският P&I Club урегулира щетите от блокирането на Суецкия канал от контейнеровоза Ever Given. Клубът обяви, че официалното решение за размера на обезщетението вече е съгласувано с
Управлението на Суецкия канала (SCA). Първоначално SCA искаше $916 млн., от които $300 млн. като бонус за спасяване и $300 млн. – заради накърнена репутация. Последното беше отклонено от Британския
клуб, който го определи като "извънредно голямо". По-късно SCA намали исканата сума до $550 млн., на което собственици на съдове и застрахователи отговориха с контрапредложение да заплатят $ 150
млн.
Ориентировъчната стойност на товара в 18-те хиляди контейнери на Ever Given се оценява на $775 млн. Стоката в тях е била предназначена както за крупни транснационални компании, така и за малки
предприятия.
Британските клубове за взаимно застраховане TT Club и UK P&I, които са застрахователи на контейнеровоза Ever Given, оспориха изявлението на администрацията на Суецкия канал. SCA беше обвинила
капитана на Ever Given за инцидента. Застрахователите обаче посочиха, че вината контейнеровозът да заседне в плитчините не е на капитана на плавателния съд. "Много важно уточнение е, че макар
капитанът да носи пълната отговорност за съда, навигацията през транзитния канал е осъществява от лоцманите на Суецкия канал и службите за управление на движението в SCA. Този контрол включва
скоростта на транзита и наличието на съпровождащи буксири", се казва в изявление от UK P&I Club.
Вчера Ever Given най-накрая напуснa Суецкия канал 106 дни след като заседна в южната част на водния път.
Припомняме, корабът заседна на 23 март сред силни ветрове, като остана близо седмица и наруши глобалната търговия. Той беше задържан от SCA по съдебен ред, докато текат преговорите за компенсацията
от японския собственик на кораба Shoei Kisen и неговите застрахователи.