Всяко физическо или юридическо лице, на което са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетениЕ
ВАС потвърди решение на КЗК, с което Комисията налага имуществена санкция на "Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД в размер на 542 662.50 лв. за заблуждаваща реклама.
Проучването на Комисията през 2014 г. установи, че рекламното послание "най-ниски цени”, използвано в рекламна кампания на Кауфланд има заблуждаващ характер, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара. В своето решение ВАС споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение.
Според Съда предприятието, твърдейки че гарантира "най-ниска цена” на определени продукти, демонстрира пред клиентите и конкурентите си, задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди
категорично, че стоките действително се предлагат на "най-ниска цена”. Използваната сравнителна степен в общоприетия смисъл има и може да има едно единствено значение - че към определен
момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от Кауфланд и поради това се внушава на средния потребител, че е най-изгодно да купи определени стоки и в този
момент от магазин на Кауфланд, а не от конкурент. В този смисъл, ВАС заключава, че посланията са подвеждащи или способни да подведат лицата, до които са адресирани или достигат.
В съответствие с чл. 104 от ЗЗК всяко физическо или юридическо лице, на което са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетение, а влязлото в сила решение на ВАС има
обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение по реда на ГПК.