24 Февруари 2025, 06:04 Днес (0) | Вчера (0)

Големите авиокомпании вдигат цените от есента

17 Август 2004 14:59 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Най-големите европейски авиокомпании, сред които и германският национален превозвач "Луфтханза", въвеждат нови такси върху цените на билетите си, за да компенсират отлива на пътници и поскъпването на самолетното гориво.

Информация за предстоящото поскъпване на самолетните билетите се появи във в-к "Дневник", който цитира немската преса.
От 1 септември "Луфтханза" обяви, че ще премахне комисионните възнаграждения за услугите на туристическите агенции и вместо това ще въведе нова "глобална такса за услуги" при продажбата на билети. Компанията вече е получила разрешението на федералната картелна служба новата такса да бъде в размер 30 евро за вътрешните и европейските линии. За по-далечните дестинации надценката ще бъде 45 евро. Таксата ще се начислява както при купуване на билета непосредствено на летището, така и при покупка по интернет или чрез туристическа агенция.
Втората такса, която влиза в сила от 24 август, ще бъде върху цената на самолетното гориво, което през последната година поскъпна с близо 45%. За вътрешните и европейските полети керосиновата надценка ще е в размер на 2 евро в едната посока и на 4 евро при билет отиване и връщане. За презокеанските дестинации надценката е 7 евро в едната посока. Отделно от 1 юли авиокомпанията вече увеличи основната цена на билетите си.
Новата стратегия за продажба на билети не прави германския авиопревозвач изключение в сравнение с останалите големи авиокомпании по света. Подобни стъпки планират да предприемат или вече са предприели италианската "Алиталия", британската "Бритиш еъруейз", испанската "Иберия", швейцарската "Суис" и американските "Делта" и "Юнайтид еърлайнс", съобщи "Дойче веле".
В стремежа да компенсират загубите си въздушните компании стават все по-изобретателни. "Луфтханза" например обмисля въвеждането на допълнителни такси за пасажерите, които пожелаят да получат вместо електронен билет разпечатано на хартия копие. Такава надценка вече въведоха други световни превозвачи. За "Луфтханза", "Ер Франс" и японската компания ANA размерът на тази надценка ще бъде 8 евро, за финландската "Финеър" - 10 евро, а за швейцарската "Суис" - 15 евро. По този начин пътниците ще бъдат стимулирани да не се редят на опашки пред гишетата, а да купуват билети по интернет.
За туристическите агенции стратегията на авиокомпаниите е пагубна, коментира "Дойче веле". По прогнози на германското федерално обединение на туроператорите (DRV) това може да доведе до закриване на 4500 агенции, занимаващи се основно с продажба на самолетни билети в Германия. По същите причини в САЩ преди три години туроператорският бранш изпадна в дълбока криза, която се утежни от отдръпването на пътниците от пътуване по въздуха заради атентатите в Ню Йорк и Вашингтон. Неотдавна най-голямата европейска авиокомпания "Бритиш еъруейз" съобщи, че не е в състояние да плаща поскъпналото самолетно гориво, поради което от 11 август въведе надбавка в цените на билетите на стойност от 2.5 до 6 лири стерлинги. "Разходите ни за гориво през 2004 г. ще бъдат с 225 млн. лири повече", отбеляза главният финансист на британската авиокомпания Джон Ръштън. "Бритиш еъруейз" разчита да възстанови около 70 млн. лири стерлинги от загубите си чрез таксата върху горивото.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 21 Февруари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8728
GBP 2.4796 2.4887 2.3614
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив