От 1 февруари 2004 г. регистрираните големи данъкоплатци вече ще могат да подават по електронен път справките-декларации и дневниците за покупки и продажби
От 1 февруари 2004 г. регистрираните големи данъкоплатци вече ще могат да подават по електронен път справките-декларации и дневниците за покупки и продажби, които според Закона за данък върху
добавената стойност трябва да представят до 14-то число на всеки месец. Това беше съобщено на пресконференция, която се проведе в Главна данъчна дирекция (ГДД), на която присътваха и представители
на двете удостоверителни организации “Банксервиз” и “Информационно обслужване”.
Това е първата електронна услуга, която данъчната администрация ще предоставя на фирмите, регистрирани по Закона за данъка върху добавената стойност. Първоначално от нея ще могат да се възползват
само дружествата, които са големи данъкоплатци, а до средата на годината тя ще бъде достъпна и за останалите фирми. Тя дава възможност на компаниите да подават справките-декларации и дневниците за
покупки и продажби по интернет, без да е необходимо всеки месец да се ходи до съответната териториална данъчна дирекция.
За да се възползва от новата услуга на първо място фирмата трябва да притежава удостоверение за универсален електронен подпис и да е заявила писмено желанието си да изпраща данъчни документи по
интернет пред данъчната администрация.
Засега такъв сертификат се издава само от две сертифицирани от Комисията за регулиране на съобщенията организации- “Банксервиз” и “Информационно обслужване”.
“Тази услуга беше създадена в отговор на очакванията на бизнеса в България и е в уинисон с правителствената стратегия за e-government. Тя се ползва лесно и ще спести на фирмите времето
за чакане на опашки пред данъчните подразделения”, заяви на пресконференцията днес Крум Гърков, началник на отдел “Информационни технологии” в Главна данъчна дирекция.