На официална церемония късно снощи ДЗИ получи наградата за своята социално отговорна кампания „Не си сам на пътя“
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова връчи приза на Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ. Министърът подчерта, че пътната безопасност е приоритет и с обединени усилия жертвите на пътя могат да бъдат намалени.
ДЗИ припознава своята социална роля в обществото и подкрепя и инициира редица проекти, свързани с повишаване информираността на гражданите, както в областта на застраховането, така и в направление пътна безопасност. Два от тези големи проекти са именно "Не си сам на пътя" и националният конкурс за детска рисунка "Моето ДЗИ" на тема "Безопасността на пътя".
"Не си сам на пътя" е национална кампания на ДЗИ, която стартира през м. май. като напомни на шофьорите да бъдат по-толерантни и отговорни един към друг, за да се намаляват опасните ситуации в трафика на градовете. В последните месеци кампанията придоби социална значимост и предизвика широка обществена дискусия, със стартирането на игра в ефира на радиостанциите N-JOY и Z-Rock, партньори на ДЗИ в инициативата. От 27 октомври до 6 декември 2014 г. Инспектор N-JOY и Агент Z-Rock провокираха слушателите да бъдат наблюдателни, да снимат и да публикуват снимка или видео на нередностите по пътя на специалните микросайтове на кампанията. Регистрирани бяха над 4 000 нарушения, като най-често срещани са неправилно паркиране, нерегламентирани завои и изпреварвания, липса на знак или неправилна маркировка на пътя.
Годишни награди за пътна безопасност е конкурс за реализирани инициативи в областта на пътната безопасност, които номинират и отличават добрите практики в областта на безопасността на движението, повишаване на културата на пътя и предотвратяване на пътно транспортни произшествия. Инициативата се провежда за четвърта поредна година.
През последните четири години цялото общество, държавните и общински институции, бизнеса и неправителственият сектор положиха големи усилия и катастрофите и жертвите намаляха до рекордно ниво, близко до това през 60-те години. Но от началото на 2014 г. обаче изпъква една тревожна тенденция - жертвите от катастрофи в България са се увеличили с близо 30%.
Пътнотранспортните произшествия с тежки последици не са природна стихия, на която не можем да се противопоставим и не са цената, която трябва да платим за ежедневната ни мобилност и забързан начин на живот. Те са бедствие, в резултат на човешки грешки, които могат да бъдат предвиждани и преодолявани с известни усилия.