Това е темпът на "консумация" на индустрията за онлайн-реклами
Данните за всеки потребител на интернет се споделят стотици пъти всеки ден, докато онлайн компаниите се борят за най-добрите онлайн рекламни слотове, сочи нов доклад. Проучването е на на Ирландския
съвет за граждански свободи (ICCL) и сочи, че данните на средния европейски потребител се споделят 376 пъти на ден! Цифрата нараства до 747 пъти на ден за потребителите, които се намират в САЩ, се
твърди в доклада, цитиран от TechNews.bg.
Приходите от дигитални реклами са това, което позволява повечето интернет услуги да безплатни за използване от индивидуални потребители и малки бизнеси. Данните за потребителите се споделят между
брокери, действащи от името на желаещите да публикуват реклами, в реално време, докато дадена уеб страница се зарежда пред потребител, който я чете. Самите марки, които се рекламират, обичайно не
участват в този обмен на данни.
Информацията обхваща информация за устройството, на което се зарежда страницата, подробности за това къде се намира устройството, както и друга "интересна" информация, като например предишни
посетени уебсайтове и техния предмет.
Всичко това се случва автоматично, за част от секундата – и представлява многомилионна индустрия. "Всеки ден индустрията RTB [Real Time Bidding] проследява това, което гледате, без значение колко
поверително или чувствително е, и записва къде из мрежата се движите. Това е най-големият пробив на данни, регистриран някога. И се случва всеки ден", каза д-р Джони Райън, старши сътрудник в
ICCL.
Всъщност цифрите в доклада на ICCL не включват данни от два гиганта от гледна точка на приходите от интернет реклама – Meta (която притежава Facebook) и Amazon. Посочено е, че източникът на данните
е емисия на Google, обхващаща 30-дневен период. Той е достъпен за индустрията, но не и за обществеността.
"Ако пушилката от нашите лични данни можеше да се види по същия начин, както замърсяването на въздуха, то щяхме да бъдем заобиколени от почти непроницаема мъгла, която става все по-гъста в
зависимост от това колко по-интензивно взаимодействаме със своите телефони," коментира техническият репортер на Bloomberg Парми Олсън.