19 Май 2024, 14:54 Днес (0) | Вчера (0)

Експерт: Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно

31 Август 2018 09:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 31 август 2018, 08:33

Варовикът, който е открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата при Своге, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление

Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че "тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма". Това заяви в предаването "Преди всички" по БНР Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи. По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означават конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не".
Новите автобуси от 2008 година насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова, според която "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".
Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге.
"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак "40" съвсем не решава проблема", смята Милтенова, която даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък. "10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.
Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление.
"Да има участъци в Кресненското дефиле, разрешени за изпреварване, е абсурдно, защото там няма никаква видимост или видимостта е с много малък периметър", отбеляза още Милтенова в анализа си на условията за пътна безопасност в страната.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 17 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7999
GBP 2.4796 2.4887 2.2781
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив