Лудостта по пътищата в някои случаи е буквален термин. Това стана ясно, след като в сутрешния блок на Нова телевизия говори директорът на психиатричната болница в Курило Цветеслава Гълъбова
За пореден път беше подчертано, че няма единен регистър на психичноболните в България – нещо, което отдавна не е новина. Самата Гълъбова коментира случай, при който шофьор на "Фолксваген Голф” нарочно е гонил и бутал мотористи, защото не ги харесва. Тя не потвърди дали въпросният шофьор има психически отклонения, каквато информация се появи. По думите ѝ единствено човекът, за когото става въпрос, може да изнесе публично дали има психично заболяване или не. Гълъбова добави, че в последно време голям проблем е, че се употребяват много наркотици и дори когато човек спре, той има психически проблеми. Агресията по пътя стана чудесен начин да се освободят бесове, каза лекарят.
Нацията ни е психичноболна, подчерта и Йонко Иванов, председател на Съюза по авто-мото подготовка. В България има омраза към мотористите – още от 70-те години на миналия век, заяви съпругът на Аня Пенчева – Ивайло Караньотов. От тези времена наричат мотористите рокери, а това са банди в САЩ, търгуващи с оръжие. Къде тук е връзката, попита Караньотов. Той заяви, че се движи със скутерче, защото е по-удобно в задръстванията. В България те притискат на пътя като си моторист, отварят вратите, хвърлят и пепелници, та мотористът да направи предно салто, добави Караньотов.
Човекът от случая с велосипедистите явно се е почувствал като прокурор, защото ги вози всеки ден, иронично коментира Караньотов. А Иванов определи като "малоумник” шофьорът, направил обратен завой и предизвикал катастрофата при Бяла вчера, довела до три човешки жертви. Никой сега не учи шофьорите за "мъртвата точка”, откъдето може да изкочи моторист. Но и никой не учи мотористите, че не трябва да минават отдясно и да казват дежурното: "Утре като си спрял така ти чупя огледалото”. Мотористите също са част от колоната, обясни Иванов.
Според Иванов сега се обмислят текстове, в които се говори за градска скорост по магистрала. Трябва при курсовете в БЧК да се говори за опасността от птъя от пострадали при катастрофа, от инвалиди, от наркомани, които са осъзнали какво е направено, смята Иванов. Става въпрос за манталитет – трябваше да се нагледам на страшни неща, за да разбера, че най-важното е да стигнеш, подчерта Караньотов. Пътят не е място за битка – затова има писти, добави той.