Двама от всеки петима търпят и мълчат, ако работодателите нарушават правата им
Защо работниците и служителите избягват да спорят със своите работодатели?
Според анонимно изследване на руската застрахователна компания "АльфаСтрахование", направено сред 2,6 хил. работници от нисшите и средните звена на 100 компании от 15 отрасъла, една трета от
подчинените считат, че с ръководството не бива да се спори заради опасност от загуба на работното място. Данните сочат още, че 33% от работниците и служителите се отказват от полемика в защита на
своите права и оставят на работодателите да считат, че мнението им е най-правилното. По-раншо изследване сочи, че 26% са готови да отстояват позициите си дори чрез съд, а останалите 41% се
затрудняват да отговорят, коментирайки, че всичко зависи от конкретната ситуация.
От тези, които не са готови за конфликти, по-голямата част (56%) са длъжници по кредити, 23% са млади родители, които не могат да си позволят да останат без работа, а други 9% са хора в
предпенсионна възраст, убедени, че ако останат без работа, няма да могат да си намерят нова. Седем на сто са млади специалисти, тъкмо постъпили на работа, които се нуждаят от стаж и опит. Други 5%
са убедени, че и на другите работни места ситуацията е същата.
Неутешителните обобщени изводи сочат, че за половината от запитаните верността, послушанието и личната симпатия към началството, а не професионализма или трудовите постижения определят мястото на работника или служителя в компанията, както и неговите възможности за кариерен растеж. Двама от всеки петима запитани са доверили, че търпят и мълчат, ако шефовете нарушават правата им.