Проблем е, че в България има неяснота какво точно покрива здравната каса
Във времената на пандемия броят на ползвателите на здравни застраховки се увеличава, но техните предпочитания се променят. Това обяви пред Радио София Светла Несторова, член на УС към Асоциация на българските застрахователи. "През последните години в България се забелязва повишаване на интереса към здравните застраховки. Дори и по време на икономическа криза те не бележат спад. Хората са с разбиране, че каквото и да им осигурява по Здравната каса и Конституцията, то не е достатъчно да покрие разходите им за здраве. И потребителите сами търсят решения. Допълнителните здравни застраховки са прекрасно решение, въпреки че и при тях има недостатъци. Проблем е, че в България има една неяснота какво точно покрива здравната каса и какво не." Според Несторова най-важно е потребителите да бъдат информирани и да избират услуги, които наистина да им вършат работа, а не такива, които са евтини, но безполезни. "Преди да сключите каквато и да е застраховка, трябва да зададете всички ключови въпроси и да прочетете условията за какво си давате парите. Само информираният потребител може да се възползва на максимална степен. А този подход е ценен и за самия застраховател, защото очакванията се припокриват с услугата. Някои хора са на принципа "Аз гледам да не плащам, пък отсреща гледат да не получа нищо". Това е ужасяващо проклятие." По думите на експерта по време на пандемията българите са намалили ходенето на лекар за маловажни проблеми и все пак са обръщали внимание на по-сериозните.