Над 300 страници с критики към законите са внесени до този момент
Корупцията в структурите на Министерството на транспорта и облечените в прекалена власт негови агенции бяха посочени като един от сериозните проблеми на пътната безопасност по време на публична
дискусия в Благоевград. Градът бе четвъртата спирка на общественото обсъждане на трите нови законопроекта за пътна безопасност. За четвърти път те получиха жълт картон от експертите и представители
на неправителствени организации. Над 300 страници с критики към законите са внесени до този момент, призна заместник-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов, който е и ръководител на
работната група по проектозаконите, предаде БНР. Не слабостите в нормативните актове, които вероятно ще се доработват поне още година, бяха основната причина за тревожната камбана, която
започна да бие обществото, а корупцията. Инструктори, провеждащи шофьорски курсове, казаха: "Какъвто и закон да направим за движение по пътищата и за подготовка на водачите, докато не се справим с
корупцията, няма да има никакъв ефект. Годишно се продават около 40 хил. книжки. Всеки пети шофьор е с купена книжка".
Темата за нестихващата корупционна епидемия в транспортното министерство и в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" повдигнаха от Института по пътна безопасност: "Не може да има взети
изпити от водачи, които са полуграмотни, да не кажа неграмотни. Не може да има арестувани служители, които провеждат такива изпити, и да продължават да работят в институцията, която провежда
изпити. Ако това не се коригира и не започнем кардинално да работим в тази сфера, ще ни бъде много трудно и ще отчитаме само тежки произшествия със загинали".
Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов отговори: Преписките са 11 и сме помолили 11 пъти прокуратурата да ни даде право да ги освободим. Отговорът е следният "Води се дело. Докато не бъдат
осъдени тези хора и съдът да потвърди тяхната вина, нямаме право да ги уволним".