Устройствата за фиксиране на скоростта ще бъдат поставени в участъци с концентрация на катастрофи
Нови 174 камери за регистриране на превишената скорост и други нарушения на пътя ще бъдат монтирани в страната. Предстои изграждането на център за обработка на нарушенията. Тези решения ще одобриправителството на днешното си заседание.
Устройствата за фиксиране на скоростта ще бъдат поставени в участъци с концентрация на катастрофи. Според анализите на пътната полиция, превишената скорост е причина за близо половината пътни инциденти с жертви по шосетата.
България си е поставила за цел броят на загиналите при катастрофи през 2020 г. да намалее двойно спрямо 2010 г. В резултат на поставените през последните три години контролни камери е налице сериозен спад на загиналите. През миналата година жертвите на катастрофи са 568 души, което е съпоставимо с нивото от 1963 г. За сравнение, през 2008 г. загиналите на пътя са 1061.
Практиката в държавите от Европейския съюз с водещи показатели по безопасността на движението показва, че за постигане на сигурност по пътищата е необходима ефективна централизирана система за правоприлагане и контрол на скоростните режими, се казва в съобщението на МС. За целта трябва да се осигури трансфер на данни от камерите, обработка със специализиран софтуер за разчитане на регистрационните номера, генериране на документ с глоба, разпечатване и изпращане на глобата до нарушителя, автоматизирано отразяване на плащането чрез връзка с банкова институция, архивиране и контрол на процесите.
Постепенно старите радари ще бъдат подменени с камери. Към момента пътните полицаи разполагат с 370 архаични уреди за фиксиране на скоростта. Около 140 радари вече са бракувани. България е единствената страна в ЕС, която все още използва старите устройства за фиксиране на скоростта От КАТ планират в бъдеще засечените с превишена скорост да могат да видят снимките от нарушенията си в интернет, а не да се пращат по пощата, което ще намали разходите.