Ако минете по тъмно с превишена скорост покрай радара, ще разберете, че той ви снима, защото е снабден с две мощни светкавици, казват служителите на КАТ. Да, ама не...
Голямото снимане и глобяване по българските пътища се усилва от ден на ден. Властите не жалят средства за закупуване на нови и нови камери.
Въпреки, че наскоро от КАТ започнаха да обявяват, къде са поставили камери, приложенията за мобилни телефони, които известяват шофьорите за радари набират все по-голяма популярност. Ръст има и в продажбата на антирадарни устройства - по-скъпите хващат камерите от 3-4 км разстояние.
Стационарните радари са по-умни и по-бързи от всички други камери, които в момента използва КАТ. Снимката ще се предава на мига до най-близкия полицейски патрул. Затова шофьорите не бива да се учудват, ако на 1-2 км, след като подминат радара, ченгетата ги спрат и глобят. При тези камери “честитката” няма да се бави 4-5 месеца, както става със съобщенията за нарушения по улиците на София.
“Ако минете по тъмно с превишена скорост покрай радара, ще разберете, че той ви снима, защото е снабден с две мощни светкавици”, казват служителите на КАТ.
Устройството се смята за “умно”, защото има преценяващ компютър. Например, ако две коли се движат успоредно с висока скорост в две съседни ленти, радарът прави снимките им поотделно. Ако само единият автомобил превишава разрешената скорост, само той излиза на портрет. Ако ограничението в участъка важи само за камиони, компютърът ги различава от леките коли. Снима преминаващите и в двете посоки.
Изображенията са чернобели. На тях трябва да се виждат ясно номерът на автомобила, датата, часът и мястото на заснемането, скоростта, с която се движи. Засичането става при съпоставката на две снимки на колата, намираща се в точка А и в точка Б в полезрението на камерата.
За стотни от секундата данните от радара влизат във вече изградената в КАТ национална компютърна система за нарушения и оттам излизат на екрана на преносимия компютър на всеки патрул на пътя.
Санкцията е за шофьора, който кара, а не за собственика на колата, чийто номер е заснет. Ако автомобилът се води на фирма, глобява се шофьорът, който е на смяна. При кола на лизинг отговорност се търси от лизингополучателя.
Е, има и много евтин вариант да излъжем пътната полиция. В Русия се засилва продажбата на специална лепенка, която не дава възможност да бъде заснет регистрационният номер при използването на светкавица. Компаниите, продаващи този антирадар никнат като гъби след дъжд, а жалби, че новата придобивка не работи – практически липсват.
Както се казваше в една стара реклама - Първо в Русия, после и в други градове...