14 Май 2024, 03:05 Днес (0) | Вчера (12)

Кои са най-добрите световни брандове във финансите и застраховането?

20 Октомври 2014 08:49 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 20 октомври 2014, 08:49

АХА и Allianz влизат в ТОП 10 на Best Global Brands

Международата агенция Interbrand и сп. BusinessWeek представиха рейтинг на най-скъпите глобални брандове за 2014 г. Рейтингът Best Global Brands е ежегоден и е един от най-влиятелните в сектора.

През 2014 г. 1-то място заема брандът на компанията Apple. Текущата пазарна капитализация на компанията е $603 млрд.
На 2-ро място в списъка е брандът на компанията Google, който в сравнение с миналата година поевтинява с 15% до $107,4 млрд.
Бронзът отива при Coca-Cola, като компанията бележи ръст от 3% до $81,6 млрд.

 

ТОП 10 на най-скъпите търговски марки в света за 2014 година

Бранд

Страна

Стойност на бранда,

$ млрд.

Тренд, %

1

Apple

САЩ

118,86

+21

2

Google

САЩ

107,44

+15

3

Coca-Cola

САЩ

81,56

+3

4

IBM

САЩ

72,24

-8

5

Microsoft

САЩ

61,15

+3

6

GE

САЩ

45,48

-3

7

Samsung

Южна Корея

45,46

+15

8

Toyota

Япония

42,39

+20

9

McDonald’s

САЩ

42,25

+1

10

Mercedes-Benz

Германия

34,34

+8

По отношение на финансово-застрахователния сектор, за шести пореден път бранд №1 в света остава марката на френската застрахователна група АХА (6-то място сред брандовете във финансовия сектор). През 2014 г. АХА зае 53-то място в рейтинга на най-големите световни марки (през 2013-та - 59 място) и 5-то място сред френските  брандове. В сравнение с миналата година стойността на марката АХА се увеличава с 14% - от $7,1 млрд. до $8,2 млрд.
АХА получи и приза "Най-зелен бранд в застрахователната индустрия" заради борбата на компанията с промените на климата.

В списъка на най-големите  брандове от финансовия сектор в света (7-мо място) от застрахователния сектор също влиза и германският концерн Allianz — 55-то място в глобалния рейтинг за 2014 г. (през 2013-та - 63 място). Стойността на бранда Allianz за година се увеличава с 15% от $6,7 млрд. до $7,7 млрд.
Към момента под този бранд в света работят над 600 000 представители (сътрудници, агенти, партньори), а клиентите на групата наброяват 83 млн.

 

ТОП-10 на най-скъпите брандове от финансовия и застрахователния сектор в света за 2014 г.

Бранд

Страна

Стойност на бранда,

$ млн.

Тренд (%)

1

American Express

САЩ

19,51

+11

2

HSBC

Великобритания

13,14

+8

3

J. P. Morgan

САЩ

12,46

+9

4

Goldman Sachs

САЩ

8,76

+3

5

Citi

САЩ

8,74

+10

6

AXA

Франция

8,12

+14

7

Allianz

Германия

7,70

+15

8

Morgan Stanley

САЩ

6,33

+11

9

Visa

САЩ

5,99

+10

10

Santander

Испания

5,38

+16

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 13 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8144
GBP 2.4796 2.4887 2.2727
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив