АХА и Allianz влизат в ТОП 10 на Best Global Brands
Международата агенция Interbrand и сп. BusinessWeek представиха рейтинг на най-скъпите глобални брандове за 2014 г. Рейтингът Best Global Brands е ежегоден и е един от най-влиятелните в сектора.
През 2014 г. 1-то място заема брандът на компанията Apple. Текущата пазарна капитализация на компанията е $603 млрд.
На 2-ро място в списъка е брандът на компанията Google, който в сравнение с миналата година поевтинява с 15% до $107,4 млрд.
Бронзът отива при Coca-Cola, като компанията бележи ръст от 3% до $81,6 млрд.
ТОП 10 на най-скъпите търговски марки в света за 2014 година
№ |
Бранд |
Страна |
Стойност на бранда, $ млрд. |
Тренд, % |
1 |
Apple |
САЩ |
118,86 |
+21 |
2 |
|
САЩ |
107,44 |
+15 |
3 |
Coca-Cola |
САЩ |
81,56 |
+3 |
4 |
IBM |
САЩ |
72,24 |
-8 |
5 |
Microsoft |
САЩ |
61,15 |
+3 |
6 |
GE |
САЩ |
45,48 |
-3 |
7 |
Samsung |
Южна Корея |
45,46 |
+15 |
8 |
Toyota |
Япония |
42,39 |
+20 |
9 |
McDonald’s |
САЩ |
42,25 |
+1 |
10 |
Mercedes-Benz |
Германия |
34,34 |
+8 |
По отношение на финансово-застрахователния сектор, за шести пореден път бранд №1 в света остава марката на френската застрахователна група АХА (6-то място сред брандовете във финансовия сектор).
През 2014 г. АХА зае 53-то място в рейтинга на най-големите световни марки (през 2013-та - 59 място) и 5-то място сред френските брандове. В сравнение с миналата година стойността на марката
АХА се увеличава с 14% - от $7,1 млрд. до $8,2 млрд.
АХА получи и приза "Най-зелен бранд в застрахователната индустрия" заради борбата на компанията с промените на климата.
В списъка на най-големите брандове от финансовия сектор в света (7-мо място) от застрахователния сектор също влиза и германският концерн Allianz — 55-то място в глобалния рейтинг за 2014 г.
(през 2013-та - 63 място). Стойността на бранда Allianz за година се увеличава с 15% от $6,7 млрд. до $7,7 млрд.
Към момента под този бранд в света работят над 600 000 представители (сътрудници, агенти, партньори), а клиентите на групата наброяват 83 млн.
ТОП-10 на най-скъпите брандове от финансовия и застрахователния сектор в света за 2014 г.
№ |
Бранд |
Страна |
Стойност на бранда, $ млн. |
Тренд (%) |
1 |
American Express |
САЩ |
19,51 |
+11 |
2 |
HSBC |
Великобритания |
13,14 |
+8 |
3 |
J. P. Morgan |
САЩ |
12,46 |
+9 |
4 |
Goldman Sachs |
САЩ |
8,76 |
+3 |
5 |
Citi |
САЩ |
8,74 |
+10 |
6 |
AXA |
Франция |
8,12 |
+14 |
7 |
Allianz |
Германия |
7,70 |
+15 |
8 |
Morgan Stanley |
САЩ |
6,33 |
+11 |
9 |
Visa |
САЩ |
5,99 |
+10 |
10 |
Santander |
Испания |
5,38 |
+16 |