Норвежкият Осло бие всички с цена на билетчето от над 5 долара
Общественият транспорт в Европа превозва ежедневно огромно количество пътници, но каква е цената на услугата за гражданите на различните европейски държави? В "белите" страни най-скъпи са еднократните пътувания. За сравнение, те са с до 60% по-скъпи от пътуването с месечни или седмични карти.
Като цяло, общественият транспорт е скъп, като най-високи са цените в Германия, Швейцария, Швеция, Дания, Великобритания и Финландия.
Най-високи са обаче цените в Норвегия. В Осло общественият транспорт включва шест линии на метрото, шест трамвайни линии и осем линии на електричките. Цената за еднократно пътуване
по тези линии е над 5 долара.
Малко под 5 долара струва превозът с обществен транспорт в Копенхаген (Дания). Транспортната система на града се състои от главна железопътна линия,
извънградски влак, метро, автобуси и речен транспорт. Датската столица през 2013 г. постави рекорд по пътникопоток - 2,2 милиона души, което е с 50% над средния европейски показател, съобщава
Novate.
В Цюрих стойността на пътуването с градски транспорт е над 4,5 долара. Населението на най-големия швейцарски град е около 2 милиона души и системата на обществения
транспорт е доста развита, защото обхваща не само града. Тя се състои от S-Bahn, трамваи и автобус-тролейбуси (едновременно дизелови и електрически). Освен това, има и речен транспорт и фуникулер
(релсово транспортно средство с въжена тяга за превозване на хора и товари на кратко разстояние при голям наклон на трасето). Над 70% от населението ползва железопътен и автобусен транспорт.
Малко над 4,5 долара струва и еднократно пътуване с градския транспорт и в Стокхолм. Населението на столицата на Швеция е 800 хиляди души, което е 22% от всички
жители на страната. Разширената система на обществения транспорт се състои от метро, две градски релсови линии, наречени Roslagsbanan и Saltsjobanan, извънградски релсов транспорт, три
теснолинейки (Nockebybanan, Lidinogobanan и Tvarbanan), трамваи, автобусни линии и речен транспорт.
Транспортната система на Лондон е една от най-сложните и натоварените в Европа. Лондонското метро обслужва не само столицата, но и графствата Бъкингамшир, Хартфордшир и Есекс. През
2012 - 2013 г. в Лондон е имало 270 станции. Ежеседмичният пътникопоток само в лондовнските автобуси е 6 милиона души. Едно пътуване с обществения транспорт в Лондон излиза около 3,7
долара.
Почти толкова излиза и едно пътуване в Женева. Населението на този град е едва 200 хиляди, но местната транспортна система е една от най-сложните и бързоразвиващи се в Западна
Европа. Тя включва трамваи, тролейбуси и автобуси. От 2008 г. общественият транспорт в града наброява шест трамвайни линии, 38 местни и международни автобусни линии, 12 нощни маршрутки. Един
автобус събира до 150 пътници.
Към 2015 г. е планирано въвеждането на трамвайни линии, а към 2020-та - увеличение на мобилността с 40%. Стойността на пътуването е малко над 3,6 долара.
В столицата на Финландия Хелзинки билетът за градския транспорт излиза почти 3,3 долара. Населението на града е около 610 хиляди души. В града е най-многолинейната
транспортна градска система, състояща се от трамваи, електрички, метро, автобуси и ферибот.
В Германия най-скъп е общественият транспорт в Мюнхен и Франкфурт - 3,3 долара. Мюнхен е третият по големина град в страната. Транспортната му
система се състои от извънградски и градско-извънградски влакове (S-Bahn), метро и трамваи. Системата S-Bahn ежедневно обслужва 800 хиляди пътника. Системата U-Bahn на ден превозва повече от
1 милион души. Във Франкфурт, петия по големина град в Германия, транспортната система също се състои от S-Bahn, U-Bahn и девет трамвайни линии.