Неоснователно застрахователите се освобождават от отговорност при кражба на лек автомобил, ако талонът за него е бил вътре, смята Димитър Маргаритов
"Автомобилните застраховки са едни от най-разпространените и често потребителите имат проблеми с отговорността на застрахователя при кражба на автомобила или при неговото повреждане." Това
каза за БНР председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Комисията извършва анализ на общите условия на застрахователните компании, като фокусът в момента е върху
автомобилните застраховки. Според Маргаритов, един от очерталите се проблеми е неоснователният, според КЗП, опит на застрахователите да се освободят от отговорност при кражба на лекия автомобил,
ако талонът за него е бил вътре. Кодексът за застраховането съвсем категорично и изчерпателно изброява случаите, в които застрахователят може да се освободи от отговорност, подчерта председателят.
Той изрази надежда, че "както с повечето икономически оператори, при които до момента сме откривали неравноправни клаузи в общите условия, така и тук ще успеем да изчистим нарушенията и това ще е
от полза за потребителите".
Във връзка с разпространената от ГДБОП информация за спрени 14 интернет сайта председателят посочи, че един от тях е именно на фирмата ("Травел Базар”), извършвала продажбата на неосъществените
пътувания до Гърция. Намесата на Комисията за защита на потребителите по казуса доведе до глоби за нарушителите, затваряне на сайта и отнемане регистрацията на туроператора "Мадес Груп”. "ГДБОП
беше сезирана от нашето ведомство по повод на това, че ние сме имали и предходна заповед за затваряне на дейността на този търговец. Сега санкцията за него е двойна, тъй като така предвижда и
законът. Дейността вече е преустановена. За установените нарушения сме информирали и министъра на туризма, тъй като в случая той може да заличи регистрацията на некоректен туроператор. Що се отнася
до компенсацията, която потребителите могат и трябва да получат, тя е свързана със задължителната застраховка "професионална отговорност”, която всеки туроператор и турагент е длъжен да сключи.
Дори и да бъде преустановена дейността му, застраховката служи като обезщетение за всички авансово заплатени суми по отношение на неслучили се пътувания”, информира председателят на КЗП.