Застрахователни лимити от общо 5 млн. евро на едно произшествие се готвят да се въведат в Европейския съюз, обяви Улф Лемор, председател на Съвета на бюрата
Застрахователни лимити от общо 5 млн. евро на едно произшествие се готвят да се въведат в Европейския съюз, обяви Улф Лемор, председател на Съвета на бюрата. Той поясни, че сега се подготвя Пета директива по автомобилно застраховане, в която се уреждат тези нови лимити. В проекта на директивата е записано още, че лимитът за немуществени вреди на едно лице ще е 1 млн. евро, колкото ще и лимитът по имуществени вреди. В момента в Европа се прилагат лимити за едно лице от 350 хил. евро, а по имуществените вреди - 100 хил. евро.
В документа се предвижда да се въведат минимални суми по автомобилната полица. Според Лемор Петата директива предизвиква доста спорове, като приемането й се очаква да стане през втората половина на тази година, а прилагането й ще започне от началото на 2007 г. "Този нормативен акт ще трябва да бъде прилаган и в България, след като премине един адаптационен период, който ще продължи между две и пет години. Всички други евродирективи обаче ще важат за вас от момента на влизането ви в ЕС", каза още Лемор.
Президентът на Съвета на бюрата сподели и опита на Германия и Австрия след отпадането на минималните премии по автополиците. "В Германия настана пълен хаос. Всички компании се конкурираха силно, в
резултат на което цените паднаха, а общият премиен приход се срина тотално. Шест години бяха нужни и загуби от стотици милиарди евро, за да се нормализира положението. В Австрия, където пазарът е
малък, с което си приличате, обаче след първоначалното падане на премиите дружествата постигнаха споразумение помежду си и започнаха да печелят", заяви Лемор. Предвижда се от началото на следващата
година застрахователният надзор също вече да не фиксира минимални цени по "Гражданска отговорност". Прогнозите на българските застрахователи е и у нас да настане моментно объркване и засилена
конкуренция. След това обаче очакванията са дружествата да постигнат споразумение, както в Австрия, което да доведе до успокояване на ситуацията. Ако това не стане, ще има фалити, смята Таня
Чонкова от националното бюро "Зелена карта".