Предвижда се информацията за лицаТА с трайно увреждане да се получава по служебен път от Единната информационна система на медицинската експертиза
Лицата на 70-годишна възраст вече ще получават лична карта със срок на валидност 30 години, а не както досега – безсрочно.
Въвежда се и промяна в експресната услуга при издаване на лична карта (до 8 работни часа), като се предвижда получаването на готовия документ да става в определени структури на МВР на територията
на София, което е свързано със стартирането на централизирана персонализация за този вид български личен документ.
Това е разписано в Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Правилника за издаване на българските лични документи, качено за обществено обсъждане в Портала за
обществени консултации на Министерски съвет.
Друга промяна предвижда официалният документ за придобиване на българско гражданство, съответно за загубване на българско гражданство, да не се прилага към заявлението, когато за този документ има
данни в Националния автоматизиран информационен фонд "Национален регистър на българските лични документи", получени по електронен път от Министерство на правосъдието. Информацията за документа за
получаване, съответно загубване на българско гражданство за едно лице се получава по служебен път от Министерство на правосъдието.
Също така, предвижда се информацията за удостоверяване за лица с трайно увреждане да се получава по служебен път от Единната информационна система на медицинската експертиза и в случаите, когато
тази информация не е достъпна по служебен път, тогава заявителят да представя валиден удостоверителен документ от компетентен орган за удостоверяване на трайно увреждане с цел ползване на
преференциална намалена такса за издаване на документ за самоличност.
При подаване на заявление за издаване и подмяна на СУМПС, за да удостовери самоличността си, освен лична карта, временна карта за самоличност или паспорт заявителят ще може да представя и предходно
издадено свидетелство за управление на МПС, тъй като съгласно закона свидетелството за управление на МПС е български личен документ, който удостоверява правоспособността за управление на моторно
превозно средство, а за български граждани - и самоличността на територията на Република България, чрез съдържащите се в него данни.
С променена разпоредба изпращането на подменените чуждестранни свидетелства за управление на МПС ще се изпълнява от Главна дирекция "Национална полиция" на държавата, която ги е издала, като по
този начин ще се избегне задължението да се изпращат във всички случаи чрез Министерството на външните работи.
Всики заинтересувани страни могат за изпращат становища по проекта до 13 май 2024 г.