Руска потребителска организация пусна в мрежата видео – застрахователна антиреклама, онагледяващо какво се случва, ако застрахователят ви отказва плащане по задължителната полица „Гражданска отговорност”
За да кажеш че някой застраховател е лош, поне трябва да се дефинира какво е това да си лош. Да допуснем че „лош” значи:
- не плаща- възниква въпроса от къде на къде!? Че ние договор не подписахме ли!? Не е ли поел ангажимент да ме обезщетява при определени обстоятелства!? Длъжен ли е да го спазва по кодекс!?
- Служителите са нелюбезни- ами на тия хора им се плаща да си вършат работата. Като питате- да отговарят и то така че да спрете да питате и да не останете недоволен. Чудя се кой мениджър ще е доволен ако хората които наема му създават недобър публичен имидж!?
Нещата са безкрайно прости! Не може да надуваш действителната стойност за да вземеш по-голяма застрахователна премия, а когато се случи застрахователното събитие да ревеш - "Ама чакай сега, аз се надявах че няма нищо да се случи защото всъщност действителната стойност е по-малка от тази за която ти се застрахова!"
Коя стойност е недействителна? Онази върху която си принудил клиента да се застрахова или онази която изплащаш когато настъпи застрахователното събитие? В кой от двата случая го лъжеш?
Руска потребителска организация пусна в мрежата видео – застрахователна антиреклама, онагледяващо какво се случва, ако застрахователят ви отказва плащане по задължителната полица „Гражданска отговорност”:
Ето и малко суха статистика:
Според официалните данни на регулатора през третото тримесечие отказът за изплащане на обезщетение по застраховка „Каско” е най-честият предмет на жалбите, постъпили срещу действията на застрахователите и застрахователните посредници – в 18,8 % от преписките, следвано от некоректни практики, прилагани от застрахователи в 14,1 % от жалбите и сигналите. За разлика от шестмесечието на 2012 г., през третото тримесечие са постъпили много повече жалби, свързани с некоректни практики, прилагани от застрахователите, което е причината за изместване на отказа за изплащане на обезщетение по „Гражданска отговорност” на автомобилистите от втората позиция.
Основният поток от жалби и сигнали, които се обработват в КФН са на потребители на застрахователни и здравноосигурителни услуги и продукти. За третото тримесечие на 2012 г. разпределението по пазари е както следва: 58.8 % във връзка с продуктите и услугите, предлагани на застрахователния и здравноосигурителния пазар, 36.5 % - от осигурителния пазар и 4.7 % - от инвестиционния пазар.
Относителните дялове на жалбите в различните сектори на база информацията за деветмесечието са съответно – 60.3% за застрахователния пазар, 34.3% за осигурителния пазар и 5.4% за инвестиционния пазар. В застрахователния сектор се наблюдава известно намаляване на жалбите спрямо предходното тримесечие от 234 броя за второ тримесечие до 214 броя за трето тримесечие на 2012 г.
В рамките на застрахователния пазар преобладаващият брой жалби е свързан с услугите и продуктите, предлагани отобщозастрахователните дружества – 86 %. Този процент увеличава размера си незначително спрямо 2011 г., когато е възлизал на 85.3%. Значително по-малък е делът на жалбите от животозастрахователният пазар спрямо общозастрахователния. Жалбите срещу действията на лицата, предоставящи продукти и услуги на животозастрахователния пазар през трето тримесечие са 14 %.
От анализа на жалбите и сигналите във връзка с продукти и услуги, предлагани на застрахователния пазар от гледна точка на лицата, които ги предлагат може да се каже, че най-много жалби през първите девет месеца на 2012 г. са постъпили срещу действия, извършени от застрахователи – 96,1%.