18 Ноември 2024, 09:30 Днес (2) | Вчера (1)

Министър Николай Василев върнал стратегията за приватизация на България Ер

01 Декември 2003 в-к "Пари" по статията работи:
A+ A-

Василев искал стратегията да се преработи така, че да се избегне конфликтът на интереси

Василев искал стратегията да се преработи така, че да се избегне конфликтът на интереси, при който ЦКБ е консултант по сделката заедно с Deloitte &Touche, а Химимпорт, собственик на Хемус Ер, участва в търга за България Ер. ЦКБ е собственост на варненската ТИМ корпорация, в чиято структура е и Химимпорт. Химимпорт с Хемус Ер обаче била сигурен участник в процедурата, независимо от това дали ЦКБ ще остане или не консултант по сделката, твърдят запознати. След като през август 2003 г. компанията стана мажоритарен собственик на Хемус Ер, тя е регистрирала последователно две дружества - Балкан Хемус груп ЕАД и Хемус холд ЕООД, с един и същ предмет на дейност - авиационни превози. Според запознати, ако не бъде допусната до търга с първото, Химимпорт може да участва с другото дружество, в което вече не фигурира като собственик. Според източници на вестника министърът на икономиката Лидия Шулева била недоволна от своя колега - вицепремиера Василев, за това, че е върнал стратегията. Преди три седмици икономическото министерство, вносител на сратегията, представи след одобрение от кабинета документа пред двете комисии в парламента - транспортната и икономическата.Депутатите отказаха да гласуват стратегията заради отсъствието на двамата ресорни министри, отговорни за стратегията - Лидия Шулева и Николай Василев. Дни по-късно Василев отсякъл - или ЦКБ да бъде отстранена като консултант, или Хемус Ер да не бъде допусната до търга, за което в. ПАРИ пръв писа. Не съм доволен от новите предложения в стратегията, защото те не я променят по същество, заяви председателят на транспортната комисия Йордан Мирчев. Той очаква поправките да бъдат внесени в комисията, за да изрази официално становището си.
 
ЕДНО КЪМ ЕДНО 
 
Димитър Павлов, изпълнителен директор на Хемус Ер: Хемус Ер загуби стотици милиони USD заради България Ер
Нека оставим времето да реши какво ще се случи. Когато се създаваше България Ер, нямаше конфликт на интереси, сега се оказва, че има. Тогава Хемус Ер помогна безвъзмездно на националния превозвач, като превози изостаналите пътници на фалиралата Балкан. В резултат на това Хемус Ер натрупа загуби за стотици милиони USD. Вместо да направим извода къде в световния авиационен бизнес се намираме, ние продължаваме да правим интриги от незначителни поводи.Казвал съм и преди, шансът авиацията ни да оцелее е в това да се консолидира.
 
СПРАВКА В. ПАРИ
През август 2003 г. са регистрирани последователно Балкан Хемус груп ЕАД с капитал от 100 000 лв. и едноличен собственик на капитала Химимпорт АД. Дружеството е с предмет на дейност международни и вътрешни авиационни превози, специализирани авиационни услуги в страната и в чужбина, превоз на пътници и товари. Хемус холд ЕООД с капитал от 5000 лв. и едноличен собственик на капитала Балкан Хемус груп, т. е. първото дружество на Химимпорт. Предметът на дейност на Хемус холд е същият като на Балкан Хемус груп - международни и вътрешни авиационни превози.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 15 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8568
GBP 2.4796 2.4887 2.3519
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив