Регистърът на банковите сметки и сейфове започва да функционира от 1 януари 2017 г.
Управителният съвет на Българската народна банка прие Наредба № 12 за Регистъра на банковите сметки и сейфове. С наредбата се определя редът за подаване и получаване на информация от Регистъра на банковите сметки и сейфове, поддържан от БНБ. Регистърът ще осигурява централизирана информация за номерата на банковите сметки, техните титуляри и упълномощените да се разпореждат със сметките лица, както и за лицата, наематели на сейфове в банки и техните пълномощници. Информация от регистъра ще могат да получават органите и институциите, посочени в чл. 56а, ал. 3 от Закона за кредитните институции, както и физически и юридически лица относно съдържащите се за тях данни в регистъра.
Според тази разпоредба достъп до информация от системата имат:
1. органите на съдебната власт (съдилища, прокуратура и следствени органи);
2. Главна дирекция "Национална полиция" и Главна дирекция "Борба с организираната престъпност" на Министерството на вътрешните работи;
3. Държавна агенция "Национална сигурност";
4. Националната агенция за приходите;
5. Комисията за отнемане на незаконно придобито имущество;
6. (нова – ДВ, бр. 59 от 2016 г.) съдебните изпълнители при образувано изпълнително дело.
6.* (нова – ДВ, бр. 62 от 2016 г.) главният инспектор или инспектор от Инспектората към Висшия съдебен съвет.
Предвижда се Регистърът на банковите сметки и сейфове да започне да функционира от 1 януари 2017 г.