Най-голям е броят на потребителите, ползвали услугите във връзка с изменение на вече отпусната пенсия
Общо 380 440 клиенти са били обслужени в приемните на териториалното поделение на Националния осигурителен институт (НОИ) в София-град през 2019 г. Това показва годишната справка от електронната
система за управление на административното обслужване, с която са оборудвани всички гишета.
Данните сочат, че за цялата минала година най-голям е броят на потребителите, ползвали услугите във връзка с изменение на вече отпусната пенсия. 92 235 лица или близо една четвърт от всички
обслужени за периода клиенти са си изтеглили билет от билетоподаващото устройство с желанието да се възползват от това свое право или да получат повече информация по темата.
Сред най-често заявяваните услуги са още консултациите и справките, свързани с обезщетенията за временна неработоспособност и майчинство - над 44 000 души са посетили приемната с въпрос от тази
сфера. Подаването на заявление за отпускане на пенсия със стаж от чужбина също е сред услугите, към които има доста голям интерес – документи са подали 33 507 лица. Само 825 по-малко са хората,
посетили приемната, за да получат издадени от НОИ документи. Почти толкова – 28 780, са и потребителите, пожелали да получат копие от важен за тях документ. Сред най-популярните услуги се нарежда и
издаването на персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ – 26 431 са изтеглените за тази услуга билети.
За миналата година 2040 клиенти на института са се възползвали от възможността да си запазят час за прием в ТП на НОИ – София-град през интернет. Двете основни услуги, за които са направени
най-много онлайн заявки, са свързани с безработицата – подаване на заявление за отпускане на обезщетение – 480, и услуги за безработни лица – 425. Обобщените данни отчитат още, че средното време на
изчакване в приемната е по-малко от 14 минути, а средното време на обслужване не надвишава 7 минути.