Пандемията има много силно въздействие - хората дават повече пари за игри и друго цифрово съдържание
Анализаторите от Sensor Tower публикуваха подробен доклад за потребителските разходи за мобилни приложения през 2020 г. Окончателните цифри се оказаха много впечатляващи и бележат увеличение в
сравнение с предходната година – потребителите на мобилни устройства са похарчили над 111 милиарда долара за вътрешни покупки в рамките на приложения и игри, което е увеличение с 30%, пише
TechNews.bg.
Тенденцията е важна за всички индустрии, но особено силно касае разработчиците на приложения за мобилни платформи, онлайн търговците и свързаните с тях браншове.
Ако условно разделим потребителите според мобилната операционна екосистема, която ползват на своите джаджи, се оказва, че собствениците на устройства под iOS харчат доста по-щедро. Те са
изразходвали 72,3 милиарда долара. Потребителите на Android "бледнеят” – те са похарчили 38,6 милиарда долара.
Що се касае до най-печелившите приложения за 2020 г., списъкът няма да изненада никого. На първо място, както може да се очаква, е TikTok – то е и най-изтегляното. Тук увеличението на годишна база
е смайващо: 600 процента! YouTube е второто най-печелившо приложение, следвано от Tinder – апликация за "непринудени запознанства”.
В App Store списъкът с най-печелившите приложения до голяма степен определя общата класация на топ приложенията за всички потребители. Но в Google Play всичко е различно. На първо място сред
Android потребителите е Google One, а след това Disney+. Третото най-популярно приложение е – изненада – Tinder.
Сред най-популярните и най-често изтегляни мобилни приложения, разбира се, попада и Zoom. Тази апликация направи възможно за много хора да работят отдалечено и да се срещнат с роднините си
виртуално в условията на физически ограничения. Анализаторите отбелязват, че това е приложението, което е водещо по показателя "инсталирано за първи път на мобилното устройство”. Ръстът на Zoom се
изчислява на 1,686 процента на годишна база. Отчетени са 212,5 милиона инсталации на платформата за видеоконференции.
Нещата са доста по-сериозни при игрите за мобилни устройства, които формират по-голямата част от огромната сума пари, изразходвани за онлайн неща – 71,7% от общите харчове за онлайн развлечения.
Сумарно мобилните игри са спечелили 79,5 милиарда долара: 47,6 млрд. долара от iOS потребителите и 31,9 млрд. долара от собственици на Android устройства.
PUBG Mobile е донесла най-много пари на създателите си. Arena of Valor е на второ място сред топ игрите, а Pokemon Go на трето място. Но най-популярните изтегляния са други: Among Us, Garena Free
Fire и Subway Suffers.
Всъщност 5 фирми разработчици на игри и приложения за забавление и разтуха са успели да изкарат по повече от 1 милиард долара от своите приложения за клетъчни устройства до момента. Това са PUGB
Cellular, Honor of Kings, Pokémon GO, Coin Grasp в Roblox.
Обобщавайки данните от докладите на анализаторската компания Sensor Tower, може да се каже, че през изминалата година пандемията е имала много силно въздействие върху пазара: хората започнаха да
харчат повече пари за игри и друго цифрово съдържание.
Подобна е тенденцията при създателите на съдържание онлайн: разходите на потребителите за уеб съдържание са се увеличили през 2020 г. и тепърва ще бележат ръст в следващите години, прогнозират
анализатори.