Реформата в железопътния сектор е неизбежна, необходима и в известна степен закъсняла, подчерта Василев
Безкасова операция по внасянето на 17 млн. лева от Държавния бюджет в НК "БДЖ" за покриване на липсите във фонд "Безработица" - за това поиска подкрепа от Световната банка вицепремиерът и министър
на транспорта и съобщенията Николай Василев. Министър Василев съобщи това след срещата си с постоянния представител на Световната банка в България Оскар де Брун Копс и с представителя на МВФ за
страната ни Джеймс Роуф. Реформата в железопътния сектор е неизбежна, необходима и в известна степен закъсняла, подчерта вицепремиерът Николай Василев по време на разговорите си с представителите
на Международния валутен фонд /МВФ/ и Световната банка /СБ/ в България - Джеймс Роуф и Оскар де Брун Копс. Срещата се проведе по инициатива на министър Василев. На нея той запозна Джеймс Роуф и
Оскар де Брун Копс с част от концепцията на МТС за реформа в железопътния транспорт и поиска тяхната институционална, политическа и финансова подкрепа за предстоящото преструктуриране на сектора
през 2004 г. Министър Василев увери Оскар де Брун Копс, че всички поети преди няколко години ангажименти по програмата ПАЛ няма причина да бъдат забавени и че ще бъдат изпълнени. "Вероятно съм
четвъртият министър на транспорта, който не може да изплати задължението на БДЖ към фонд "Безработица", затова считам, че с една безкасова операция бихме могли да уредим задълженията за изчистване
на този стар дълг на железниците", заяви министър Василев.
От Министерството на транспорта и съобщенията през последните седмици са изпратени 110 писма до големи български и чуждестранни транспортни, спедиторски и железопътни компании с покана да
кандидатстват за получаване на лиценз за частен жп превозвач. Министър Василев увери представителите на МВФ и СБ, че МТС е заинтересовано да даде лиценз за частен жп превозвач. "Няма да спираме
приватизацията на "България Ер" - така министър Василев отговори на въпроса на представителите на МВФ и СБ дали е истина, че Министерството на транспорта и съобщенията се е отказало от продажбата
на националния ни авиопревозвач.