Българинът трябва да започне да мисли за бъдещето и тогава ще осъзнае защо е важно да се застрахова, според застрахователния експерт
Основното предизвикателство, с което се борим в продължение на години е, че застрахователният бизнес в България все още не е узрял достатъчно. Потребителите не разпознават нуждата от застраховане и ръстът в сектора е пренебрежимо малък. Надяваме се в близко бъдеще застрахователното проникване да стане по-голямо и това да подпомогне очакваното пълноценно развитие на пазара. Това каза в специално интервю за ИНСМАРКЕТ Николай Генчев, главен изпълнителен директор и председател на УС на общо- и животозастрахователните дружества УНИКА у нас.
Другото голямо предизвикателство пред бизнеса в момента са множеството регулации и нарастващите изисквания към компаниите. Това отнема значителни ресурси и сили, които иначе биха могли да се насочат към развиване на иновативни продукти, към предлагане на повече новаторски решения на клиентите, въобще към модерност, която търси новото поколение потребители. Изглежда, че голямата промяна, свързана с дигиталната трансформация на финансовия сектор ще дойде по-скоро и повече отвън, добави Генчев.
Българският пазар се влияе от международните тенденции, но на местно ниво осъзнаването относно нуждата от застрахователна защита все още е ниско. Нужно е хората да бъдат информирани защо застраховката е важна за тях, какво им гарантира, какви са ползите от нея и колко много главоболия и разходи би им спестила в бъдеще, коментира още застрахователният експерт. "Българинът трябва да започне да мисли за бъдещето и тогава ще осъзнае защо е важно да се застрахова. Тази промяна обаче изисква много време и натрупвания. Разчитам дигиталната трансформация, която ще се развива заедно със смяната на поколенията клиенти, да доведе до качествена промяна в това отношение", обобщи Генчев.
Цялото интервю може да прочетете в раздел "Интервюта" на сайта.