Онлайн пазаруването става все по-популярно в рамите на Европейския съюз. Потребителите оценяват предимствата, като например възможността да пазаруват по всяко време и навсякъде, да имат достъп до по-широка гама от продукти и да могат лесно да сравняват цените.
В тази връзка Евростат представи данни, според които 60% от хората в ЕС на възраст от 16 до 74 години са пазарували онлайн през 2018 година в сравнение с 32% десет години по-рано.
Най-високият процент на хората, които са пазарували онлайн през предходната година, е в Дания (84%), следвана от Обединеното кралство (83%), Холандия (80%), Швеция (78%) и Германия (77%).
На другия полюс са Румъния (с едва 20%) и България (със скромните 21%). През 2008 година обаче едва 3% от българите са ползвали услугата за онлайн пазаруване, докато през 2017 година делът има е нараснал до 18%, показват днешното прочуване на Евростат.