Системата привличала нископлатежни гости
Ол инклузив обслужването не е удачна форма за българските туристически комплекси и където се търсят по-богати и платежоспособни туристи. Това заяви днес във Варна председателят на Варненската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите Димитър Лефтеров по време на среща-дискусия между туристическия бизнес и представители на Българската агенция по безопасност на храните за ол инклузив обслужването. По думите на Лефтеров ол инклузив създава присъствието на нископлатежни гости и по този начин туристическият бранш не може да си покрива разходите. „Богатият турист предпочита да бъде обслужван на самата маса, а не той самият да се самообслужва, може би с изключение на закуската. Той не обича да се реди на опашки и да чака порцията си с ядене. Това води и до предлагането на много некачествени храни поради слабия контрол и изобщо трудностите при контролирането”, подчерта Димитър Лефтеров. Един храноден на турист при системата ол инклузив е дори под 20 лв. „Сами разбирате, че за тази сума не може да се предложи качествена храна, де не говорим, че не се акумулира и печалба”, допълни Димитър Лефтеров. Ол инклузивът вече е наложена система и е необходимо време тя да се подобри.