Инсталациите на платформи за електронни магазини през последната половин година в страната са се увеличили с близо 50%
Онлайн търговията у нас бележи стабилен ръст през 2014 г., а очакванията са тази тенденция да се запази през 2015 г. и 2016 година. Българите, които са пазарували в интернет през отминалата година,
са се увеличили с 25% в сравнение с 2013 година. Сходна тенденция се наблюдава и в Европейския съюз, като през 2014 г. 47% от потребителите с достъп до интернет в него са пазарували онлайн, а
прогнозите са приходите от електронна търговия в Европа да достигнат до 4.4% от БВП към 2016 година. Броят на работните места на Стария континент, обвързани директно или индиректно с този
технологичен бранш, е достигнал 2 000 000.
Инсталациите на платформи за електронна търговия в България през последните шест месеца са се увеличили с близо 50 процента, в сравнение с предходния период, сочат данни на българска хостинг
компания. Над 65% от всички нейни клиенти към момента използват за сайтовете си готови CMS (Content Management System) платформи, като близо 22% от тях развиват онлайн магазини. Най-използваните
платформи за електронна търговия у нас са OpenCart с 6.43%, WordPress WooCommerce с 3.11% и Joomla Virtuemart с 2.87 процента.
Според Любомир Русанов от компанията, сред ключовите фактори за развитието на този тип уеб проекти са значително по-ниските разходи, в сравнение със създаването на физически магазин, много
по-голямата аудитория, която може да бъде достигната в интернет, както и навлизането на редица нови платформи, които позволяват на непрограмист да си направи онлайн магазин буквално за един ден и с
минимални средства. Такива са както системи с отворен код като WordPress и Joomla, развивани от независими общности от програмисти, така и фирмени платформи за лесно стартиране на онлайн магазини,
каквато е Shopiko. Последната позволява създаването на сайт за електронна търговия за броени часове, без нужда от технически познания.