Само 10% разплащат с дигитален портфейл
Над половината от българите, които вече се възползват от възможността да пазаруват онлайн, от комфорта на дома, изтъкват удобството като водещ фактор, сочи най-новото изследване на Mastercard. Това
е съвсем естествено предвид факта, че онлайн пазаруването дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се
намират. Наред с това няма нужда да чакат на опашка или пък за помощ от продавач-консултант, който да им съдейства с покупките. Освен пестенето на време и избягването на редица други неудобства,
онлайн пазаруването може да се осъществява за минути и дава възможност за денонощно пазаруване от почти всяка точка на света.
Достъпът до глобални магазини е вторият водещ фактор, който мотивира 39% от анкетираните да пазаруват онлайн. Изключително лесно и комфортно е да пазаруваш в световен онлайн магазин от дивана
вкъщи, а покупката ти да бъде доставена до входната врата. Изследването очертава именно удобната доставка до дома като третия най-важен стимул, посочен от 36% от респондентите като причина да
пазаруват онлайн.
Проучването разкрива и друга любопитна информация – 81% от анкетираните използват поне веднъж седмично лаптоп за електронно пазаруване. Другото най-употребявано устройство за електронна търговия е
смартфонът (70%).
Според проучването, българите предпочитат да използват методите за плащане, които намират за най-безопасни и с които са най-добре запознати. Разходите също са от значение – хората избират начини за
разплащане, които се таксуват най-малко. Към момента на проучването 67% от населението предпочита да плаща онлайн чрез банкова карта при приключване на поръчката.
Изследването изтъква и друга опция за плащане, която, макар и бавно, вече набира популярност сред българските онлайн потребители – дигиталните портфейли.
Българите обаче все още не са напълно запознати с ползите, които предоставя дигиталният портфейл, поради което към момента едва 10% използват такъв метод за плащане.
"Очакванията за най-новите технологии се потвърдиха – едва 10% от местното население, което е най-отворено към използването им, разплаща с дигитални портфейли. Нашето проучване показва, че 45% от
анкетираните се нуждаят от повече информация за услугата, преди да направят крачка към реалното й използване. Това е процес на постепенно надграждане – той трябва да бъде изминат преди
потребителите да открият предимствата на дигиталните портфейли, които наистина се грижат за тяхното удобство и сигурност", каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.
Проучването е проведено от IPSOS през септември 2016 г., с цел да изследва поведението на потребителите на електронна търговия в България. Обхватът на проучването е 1000 души, представляващи
финансово активното население по пол, възраст и район, във възрастовата група 18-65, които са пазарували онлайн през последните 3 месеца.