06 Юли 2025, 08:32 Днес (0) | Вчера (0)

Пазаруваме онлайн най-често заради удобството и доставката до дома

22 Март 2017 09:30 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 22 март 2017, 08:53
Под лиценза на creativecommons

Само 10% разплащат с дигитален портфейл

Над половината от българите, които вече се възползват от възможността да пазаруват онлайн, от комфорта на дома, изтъкват удобството като водещ фактор, сочи най-новото изследване на Mastercard. Това е съвсем естествено предвид факта, че онлайн пазаруването дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се намират. Наред с това няма нужда да чакат на опашка или пък за помощ от продавач-консултант, който да им съдейства с покупките. Освен пестенето на време и избягването на редица други неудобства, онлайн пазаруването може да се осъществява за минути и дава възможност за денонощно пазаруване от почти всяка точка на света.
Достъпът до глобални магазини е вторият водещ фактор, който мотивира 39% от анкетираните да пазаруват онлайн. Изключително лесно и комфортно е да пазаруваш в световен онлайн магазин от дивана вкъщи, а покупката ти да бъде доставена до входната врата. Изследването очертава именно удобната доставка до дома като третия най-важен стимул, посочен от 36% от респондентите като причина да пазаруват онлайн.
Проучването разкрива и друга любопитна информация – 81% от анкетираните използват поне веднъж седмично лаптоп за електронно пазаруване. Другото най-употребявано устройство за електронна търговия е смартфонът (70%).

Според проучването, българите предпочитат да използват методите за плащане, които намират за най-безопасни и с които са най-добре запознати. Разходите също са от значение – хората избират начини за разплащане, които се таксуват най-малко. Към момента на проучването 67% от населението предпочита да плаща онлайн чрез банкова карта при приключване на поръчката.
Изследването изтъква и друга опция за плащане, която, макар и бавно, вече набира популярност сред българските онлайн потребители – дигиталните портфейли.
Българите обаче все още не са напълно запознати с ползите, които предоставя дигиталният портфейл, поради което към момента едва 10% използват такъв метод за плащане.

"Очакванията за най-новите технологии се потвърдиха – едва 10% от местното население, което е най-отворено към използването им, разплаща с дигитални портфейли. Нашето проучване показва, че 45% от анкетираните се нуждаят от повече информация за услугата, преди да направят крачка към реалното й използване. Това е процес на постепенно надграждане – той трябва да бъде изминат преди потребителите да открият предимствата на дигиталните портфейли, които наистина се грижат за тяхното удобство и сигурност", каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.

Проучването е проведено от IPSOS през септември 2016 г., с цел да изследва поведението на потребителите на електронна търговия в България. Обхватът на проучването е 1000 души, представляващи финансово активното население по пол, възраст и район, във възрастовата група 18-65, които са пазарували онлайн през последните 3 месеца.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 04 Юли 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6600
GBP 2.4796 2.4887 2.2665
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив