Потребителското доверие в САЩ се подобри през януари, въпреки че американците все още имат проблеми в набирането на работа, твърди доклад, публикуван днес.
Частната агенция The Conference Board обяви, че индексът на потребителското доверие е скочил до 96.8 пункта през януари спрямо ревизирания за декември резултат от 91.7. Анализаторите от Уол Стрийт очакваха показателят да нарасне до 96.3 пункта.
“Растящият оптимизъм относно икономическото състояние на страната подкрепя потребителското доверие в краткосрочен план” – заяви директорът на агенцията Лин Франко.
“Оценката на потребителите обаче зависи силно от подобрението на пазара на труда и от тази гледна точка резултатите остават нестабилни” – подчерта тя.
Броят на анкетираните граждани, според които е трудно да си намериш работа, падна до 31.4% през януари спрямо 32.4% през декември, но все още остава по-висок спрямо същия период миналата година.
Очакванията на потребителите за бъдещето се повишават, като тази компонента от индекса достигна до 108.1 пункта спрямо 103.3, докато оценката на текущото положение се покачи от 74.3 до 80 пункта.