Новите възможности са предназначени за гражданите и фирмите, които притежават квалифициран електронен подпис
Пет нови електронни услуги предоставя на своите клиенти Националната агенция за приходите (НАП) от 1 ноември. С това e-услугите й стават общо 45.
Новите възможности са предназначени за гражданите и фирмите, които притежават квалифициран електронен подпис. Те вече ще могат да подават по електронен път заявление за регистрация и дерегистрация по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС), както и три описа за налични активи по ЗДДС.
Това са: опис за наличните активи и на получените услуги преди датата на регистрацията по ЗДДС, за които е налице право на приспадане на данъчен кредит (Опис по чл. 74 ЗДДС); опис на наличните активи към датата на регистрацията по ЗДДС, за които е начислен данък при предишно прекратяване на регистрацията по закона и за които е налице право на приспадане на данъчен кредит (Опис по чл. 76 ЗДДС); опис на стоките и услугите, получени във връзка с правоприемство, за които е налице право на приспадане на данъчен кредит (Опис по чл. 10 от ЗДДС).
В началото на този месец на сървъра на НАП е инсталиран нов сертификат с разрешена валидация, който повишава сигурността на достъпа, информираха от институцията.