Електронните скутери, новите автоматизирани превозни средства, които все повече присъстват по пътищата по целия свят, повдигат въпроси по отношение на безопасността, застраховката и отговорността за произшествия.
Във връзка с това GFIA - Глобалната федерация на застрахователните асоциации, анализира рисковия профил и безопасността на автоматизираните превозни средства, такива като нашите електронни скутери и резултатите от тях показват, че разпоредбите за електронните скутери са различни във всяка държава, както и застраховката изисквания. Зависи от държава в държава как приемат или не новата технология и как са се договорили за регулаторния подход към електронните скутери.
Промените, които пандемията донесе за застрахователната индустрия, като например застраховането на застраховките, ценообразуването, продажбите, дистрибуцията и управлението на искове, стават все по-предизвикателни, но застрахователите са готови да се изправят срещу тях., съобщава xprimm.com.
Според доклада на GFIA има четири области, върху които застрахователните асоциации се фокусират:
- Осигуряване на поддържане на най-високи стандарти за безопасност за всички превозни средства и, ако е необходимо, актуализирането им, за да отрази технологията, използвана за експлоатация на превозните средства.
- Определяне на покритие за нови рискове, като кибер инциденти.
- Осигуряване на достъп до данни за превозното средство за поемане, оценка, претенции и борба с измамите, както и за разработване на по-иновативни услуги около превозното средство Третите страни, включително застрахователите, трябва да имат достъп до данните за превозните средства чрез отворена платформа, която не се контролира чрез патентования модел на един-единствен участник.
- Разглеждане на съображения за отговорност, за да се гарантира, че исковете протичат гладко. Законите за застраховането и отговорността трябва да отразяват местните предпочитания в автомобилното застраховане.