Държавата и концесионерът остават партньори за целия срок на концесията и рисковете се разпределят между тях
До края на 2004 година ще можем да се поздравим с успешен концесионен договор. Това заяви в предаването "Портфейл" на Дарик радио Ралица
Маринова, Директор на дирекция "Държавна собственост" в МТС по повод стратегията за концесията на Летище Варна и Летище Бургас. Принципите на концесията могат да се обобщят в следното: държавата и
концесионерът остават партньори за целия срок на концесията и рисковете се разпределят между тях. Държавата продължава да изпълнява задълженията си по международни договори и споразумения в
сектора, а също така може да поеме управлението и експлоатацията на летищата при извънредни обстоятелства. Държавата получава концесионно възнаграждение от концесионера, а същевременно си запазва
лостове за контрол и регулация на летищата. Комисионното възнаграждение ще бъде определено от концесионната процедура. Очаквам то да се движи в рамките на 12-20%. Концесионерът ще
инвестира, управлява и експлоатира гражданските летища, като ще събира летищни такси, приходите от наземно обслужване и от търговски дейности. Държавата не само ще се намеси, но ще има и последна
дума за летищните такси, коментира още зам.-министърът.