Банките нямат намерение да се отакзват от практиката
Най-честото оплакване срещу банките от страна на руските клиенти е неправомерното принуждаване на клиентите да сключват застраховки. Това сочат резултатите от нарочни проверки, проведени в различни
региони от Роспотребнадзор. Институцията, защитаваща правата на потребителите, е установила, че броят на жалбите срещу кредитните учреждения се е удвоил.
Преди броени дни едно от управленията на службата – в Брянск, излезе със специално прессъобщение, в което се казва: "Нито една банка не пита заемополучателите дали искат да застраховат здравето и
живота си, а просто им дава документи и посочва къде кредитополучателят да постави своя подпис. С отказалите да се застраховат банките просто не сключват договори".
Самите банки обаче нямат намерение да се отказват от застраховането на своите клиенти, въпреки техните претенции: така те се защитават от заплахата от неплащане и, от друга страна, получават
допълнителни средства под формата на комисиони, които превишават неколкократно застрахователните премии, коментира в. Коммерсант.
От анализа на финансовия отчет на една компания - ЗАО "Русский стандарт Страхование", става ясно, че застрахователинте комисиони за 2012 г. възлизат на 4,959 млрд. рубли, а за първото полугодие на
2013-та - 3 млрд. рубли.