Банка внедри революционна технология за електронна идентификация на клиенти
Сосиете Женерал Експресбанк е първата банка в страната, която ще предложи на клиентите си ново технологично решение, позволяващо извършването на редица банкови операции без необходимост от
посещение на офис. Законово и технически това става възможно чрез новото приложение на Евротръст, което позволява идентификация и подписване от разстояние на документация, свързана със закупуването
на продукти на банката – при това, напълно безплатно. Банката стартира пилотно с предлагането на два от най-популярните й продукта: потребителски кредит Експресо с предварително одобрен лимит и
овърдрафт.
"Основната амбиция на Сосиете Женерал Експресбанк е да предложи продукти и услуги, отговарящи на очакванията на нашите клиенти. Нарастващата роля на мобилните телефони и интернет в нашето ежедневие
значително променя начина, по който клиентите взаимодействат с банките. Ние адаптираме нашата организация и предложения спрямо тези промени и имаме за цел да предоставим иновативни решения за
дигитално банкиране, които подобряват клиентското изживяване. Вярвам, че Евротръст е партньорът, който ще ни помогне да се доближим до тази цел", коментира Зденек Метелак, изпълнителен директор на
Сосиете Женерал Експресбанк.
Как работи приложението за електронна идентификация на клиента?
Процесът е изцяло отдалечен и не изисква посещение в офис на банката. Всичко става през смарт-устройство – таблет или телефон, като потребителят се регистрира с биометричните си данни (лицева
идентификация, пръстов отпечатък и др.). Според Евродиректива, в сила от юли 2016 г., електонният подпис на Евротръст е равностоен на собственоръчно поставен подпис на хартия. Системата е
проектирана така, че да отговаря на най-високите изисквания за сигурност. От банката уточняват, че използването на приложението не променя вътрешните процедури при кандидатстване за кредит и
овърдрафт – изискванията и проеврките остават същите, както за клиентите, посещаващи банков офис.
Плановете на банката са да развие и разшири възможностите, предлагани от новото приложение на база обратната връзка от клиенти, ползващи тестово новото технологично решение. Интеграцията също
дава възможност на банката в бъдеще да предоставя на своите клиенти различни документи, за които към днешна дата се налага лично посещение в офис, например банкови извлечения, декларации и др.