Над 85% от запитванията получават решение още с първото свързване с центъра
С повече от два пъти се е увеличил броят на входящите обаждания в Контактния център на Националния осигурителен институт през 2020 г. спрямо година по-рано. През последните дванадесет месеца на
телефон 0700 14 802 са постъпили общо 804 868 обаждания, броят им през 2019 г. е 333 868.
Над 85% от запитванията получават решение още с първото свързване с центъра, средното време на един телефонен разговор е под две минути и половина, показват още статистическите данни. Обработените
обаждания са 203 727, което е увеличение от над 15%, при положение, че е използван същият кадрови ресурс и се отчита сложността на възникналата ситуация.
Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство - близо една трета от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 23% от питащите, други 14% са
търсили отговори относно обезщетенията за безработица. Само 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ.
Основната причина за повишения трафик е обявеното в средата на март м.г. извънредно положение и предприетите спешни антикризисни мерки и усилия на НОИ за улесняване на гражданите чрез предоставяне
на услуги от разстояние.
Тарифата за разговори към единен телефонен номер 0700 14 802 за връзка с Контактния център на НОИ от фиксираната мрежа е на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговор от мрежата
на мобилни оператори, включително и международни се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план.