26 Април 2024, 04:15 Днес (0) | Вчера (14)

Цените на колите падат до месец - започна игра на нерви на автопазара

02 Февруари 2004 в-к "Стандарт" по статията работи:
A+ A-

Ще свалим печалбата, за да си продадем стоката, признаха търговците

Цените на старите коли ще се задържат високи за кратко и отново ще паднат. Това ще стане най-късно до месец, прогнозираха пред "Стандарт" търговци с опит в покупко-продажбата на возила втора ръка. Според тях спекулативното увеличение на цените заради двойно повишаване на ДДС при внос е временно. Пазарът е наситен с коли, в момента има около 200-250 хиляди автомобила в наличност и непрекъснато се внасят нови, твърдят експертите в бранша. В същото време очакваният бум в покупките заради повишението на налога при вноса не се реализира. Наистина през последните дни имаше повече клиенти по автопазарите, но 99% от тях са само зяпачи. Хората се изплашиха от внезапното увеличение на цените и вместо да похарчат парите си за кола, решиха да изчакат пазарът да се успокои. А това непременно ще стане, твърдят познавачите. Поскъпването на старите коли е спекулативно, заяви и Стефан Хаджиниколов, председател на Асоциацията на вносителите на нови автомобили в България пред БНР. Според него реалното увеличение дори след влизането на новия данък в сила е около 800 лева. Няма как хиляди коли да залежават по автокъщите, а цените им да останат високи, твърдят вносителите. За да тръгне търговията, ще се наложи да свалим малко от печалбите, обясни Веселин от София, който вече пет години внася коли от Германия. Сега чистата печалба от един автомобил, който се продава на пазара, е поне 1000 лева. Ако човек си я купи направо от автовоз, колата ще му излезе 300-400 лева по-малко.
Основният внос на коли на старо у нас е от две места. Част от търговците вкарват автомобили от Германия и Белгия, другите - от Италия. Има спорове за това кои коли са по-запазени. Германците и белгийците се отнасят с повече грижи към возилата си, по-спокойни са като шофьори и редовно ги карат в сервизи. Но в тези страни през зимата хвърлят по пътищата много силни химикали срещу заледяване. От това долната част на колите бързо ръждясва. Италианците са по-безотговорни шофьори, но пък често сменят колите си. И затова возилата оттам са по-запазени на външен вид. Освен това на Запад стимулират покупката на нова кола, като за върната стара се приспада част от сумата за новия автомобил. В България имаше опити да се направи подобна схема за продажба на нови коли, но не особено успешно.
Според търговците на стари автомобили голяма част от хората от бранша ще се оттеглят заради намалените печалби. Тези, които останат в бизнеса, ще печелят поне с 500 лева по-малко, за да им вървят продажбите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 25 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8302
GBP 2.4796 2.4887 2.2756
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив