Специалистите все по-често се сблъскват с проблеми, за които не са подготвени
Международният център за сертификация на центровете за данни Uptime Institute алармира за тревожна тенденция в сектора. Според скорошно мащабно проучване на специалисти от 900 дейта центъра,
предоставящи услуги на компании от 50 държави в света, в последната година надеждността на работата на центровете за данни е спаднала значително, докато ефективността на оборудването се повишава,
пише TechNews.bg.
С други думи, резултатите от изследването показват, че клиентите получават услуги с по-малка надеждност за парите си. В частност, коефициентът на използване на електроенергията (PUE) е паднал до
рекордно ниска стойност и възлиза средно на 1,58. В същото време броят на отказите и сривовете в работата на оборудването е нараснал с 25% за една година.
Нещо повече, последствията от отказите са станали много по-сериозни, отколкото по-рано. Същевременно, 80% от анкетираните специалисти смятат, че отказите на оборудването са били предотвратими, тъй
като са предизвикани основно от грешки в работата на персонала, проблеми със захранването, откази на мрежовия хардуер и грешки в конфигурациите. Всички тези проблеми произтичат от съкращаване на
разходите за проектиране и обучение на персонала.
И все пак, анкетираните приписват вината преди всичко на обстоятелствата. Така например, нарастващата сложност на архитектурата на центровете за данни принуждава клиентите да се адаптират и избират
хибридни и облачни платформи, като комбинират инфраструктура на място (on-premises), колокация и публични облачни услуги. Така специалистите се сблъскват с трудности, за които не са подготвени и
обучени.
Тенденцията ще се задълбочава, а Uptime Institute я нарича "перфектната буря”. Показателни за това са и резултатите от проучването – само половината анкетирани са уверени, че техните компании
разбират и могат правилно да оценят връзката между икономия и риск/производителност.
В същото време, докато 31% от специалистите съобщават за сериозни откази на оборудването през последната година (с 25% повече отколкото през миналата), около две трети (61%) изтъкват, че работата
на техните центрове за данни е станала по-гъвкава.