"Избирането на България за член на Изпълнителния съвет на Световната организация по туризъм през октомври е най-големият успех за българския туризъм през 2003 г.", заяви за БТА заместник-министърът на икономиката Димитър Хаджиниколов.
Според него подкрепата за кандидатура на България от другите европейски страни е показател за високата им оценка за развитието на туризма в страната.
Заради подобрения имидж на страната ни и стабилността й в региона, данните на Министерството на икономиката за 10-те месеца на 2003 година сочат, че у нас са пребивавали 3 111 914 чужди туристи, което е с 17,31 на сто повече в сравнение със същия период на 2002 година. Увеличение се регистрира и на броя на туристите от страните от Европейския съюз - с 22,64 процента. Класацията по чуждестранни туристи у нас води Германия, следвана от Гърция, Македония и Великобритания.
Според прогнозите на икономическото ведомство приходите от входящ туризъм ще достигнат 1.5 милиарда долара до края на 2003 г., а броят на туристите, посетили страната ни - 3 400 000 души.
За началото на Новата година остава приемането на предложения от Министерството на икономиката проектозакон за туризма. През изминалата година браншовите организации в туризма издадоха каталог на Българския туристически пул - "Олимпийски игри - Атина 2004". Изданието е на английски език и в него са представени местните туроператорски агенции, спортните бази в България, подходящи за предолимпийска подготовка, хотелски комплекси и бази за аклиматизация на спортистите. Същата информация е публикувана и на интернет-страницата на Българската туристическа камара.
Страната ни се сдоби и с официален, представителен сайт за дестинация BG. Чрез него от всяка точка на света може да се направи виртуална разходка из България. Сайтът дава изчерпателна информация за страната ни в седем направления - обща информация, маршрути, забележителности и атракции, места за настаняване, транспорт и брошури.
За участията на България в международни туристически борси и изложения и ангажимент за рекламиране на страната като атрактивна туристическа дестинация имаше грижа Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация /ИАНТРИ/. Агенцията смени двама изпълнителни директори - Нина Нейкова, която се оттегли два месеца след избирането й, и Илия Лингорски, който в края на годината прие поста заместник-министър на финансите.