19 Март 2024, 05:42 Днес (0) | Вчера (10)

Швейцарски застраховател използва роботи за обработка на искове

22 Май 2017 10:11 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 22 май 2017, 10:16

От Zurich Insurance обявиха, че времето за обработка на документите се съкращава от един час на няколко секунди

Най-голямата застрахователна компания в Швейцария и пета по големина Европа – Zurich Insurance,  обяви, че въвежда изкуствен интелект при вземането на решения по искове за обезщетения при злополука, след като тестове установиха, че така се съкращава времето за обработка на документите от един час на няколко секунди. Том Де Суаан, председател на управителния съвет на застрахователната компания, посочи пред Ройтерс, че наскоро представени данни за обработката на исковете сочат, че компанията е спестила 40 000 работни часа, ускорявайки обработката на иск до пет секунди. През март застрахователната компания започна да използва роботи за обработката на документи и медицински доклади.
Zurich Insurance не е първата компани, която ползва роботи в своята работа.

През януари ИНСМАРЕТ писа, че японската застрахователна компания Fukoku Mutual Life Insurance заменя над 30 сътрудници с роботи. Новите "служители" с изкуствен интелект са "назначени" в отдела за оценка на щетите и определяне на обезщетенията, обработвайки документи като медицински отчети, история на заболяванията и отчети за посещенията при лекар. Японският застраховател бе обявил, че новите тефнологии ще икономисат на дружеството 1,3 млн. долара годишно. 

Британският застраховател Aviva също разглежда възможността за използване на изкуствен интелект при някои операции.

Навлизането на роботи в ежедневието ни все по-остро поставя въпроса за необходимостта от тяхното регулиране и застраховане. В началото на 2017 година Европейският парламент направи още една крачка към законодателното регламентиране на мястото на роботите. Припомняме, в края на май миналата година Комисията по правни въпроси към Европейския парламент (ЕП) предложи в свой доклад роботите в Европа да получат статут на "електронни личности", което да им даде специфични права и отговорности. Предложенията се отнасяха до всички интелигентни роботи, които са в състояние да вземат решения и да се движат автономно, в частност роботите хуманоиди и безпилотните коли.
В доклада бе поставен и въпросът за задължителното сключване на застраховки за покриване на потенциални щети, нанесени от роботите, подобно на автомобилните застраховки.

Досега почти няма закони за използването на роботите в страните-членки от ЕС и ЕП се надява да създаде правна рамка за роботите на пазара в момента и на тези, които ще се появят в следващите 10-15 години. Докладът, който призовава за законодателна регулация, бе одобрен на 12 януари в комисията по правни въпроси на ЕП.
Общият обем на пазара на робототехника в страните от Централна и Източна Европа към края на 2016 год. възлиза на $2,5 млрд. По данни на изследователската компания International Data Corporation (IDC), глобалните разходи за роботехника в света към 2020 год. ще нараснат повече от два пъти и ще достигнат $188 млрд. в сравнение с $91,5 млрд. през отминалата 2016 год.  Последното ежегодно проучване на германската финансова група Allianz "Барометър на рисковете за компаниите през 2017 год." също акцентира на все по-задълбочаващата се връзка между хората и роботите - в проучването се казва, че изкуственият интелект и киберинцидентите са поставени сред ТОП-10 на глобалните бизнес рискове в света.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 18 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7956
GBP 2.4796 2.4887 2.2899
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив